Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suselyd på Marshall MG30FX-ampen min D:


Randy Rocket

Anbefalte innlegg

MG serien kan nok ikke sammenlignes med de bedre Marshall forsterkerene nei...

Angående problemstillingen, så kan du prøve som tidligere sagt å skru ned gain. Andre ting du kan prøve er å revurdere stillingen din i forhold til forsterkeren(om du står for nærme og med gitaren rett mot den. Om ikke dette hjelper så vil sannsynligvis en pedal gjøre det, med mindre du snakker kun om en suselyd som ikke er der når du spiller og ikke noen annen støy.

Nei, jeg tror ikke MG kan sammenlignes med de bedre Marshallene...

Jeg spiller musikk som krever mye gain. Når jeg spiller sitter jeg som regel en halv meter fra den eller står et stykke unna. Suselyden er like ille uansett.

Ulyden er kun på overdrive-kanalen. Kanskje jeg kunne kjøpt Boss Metal Zone eller Marshall Jackhammer (har lyst på begge, men den siste frister mest). Da kunne jeg skrudd ned på gainen på forsterkeren og heller brukt gainen på pedalen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MG15CDR før jeg også. Suser så mye at man ikke hører gitaren. Veldig tynn og pinglete lyd. Kjøp deg en Marshall DSL401. MYE fetere lyd, og lydløs når du ikke spiller. Da har du ekte Marshall-lyd!

Veldig godt forslag! :) Økonomien tillater at jeg kjøper den, men det er likevel for dyrt... :( Da sparer jeg heller et par tusen til og kjøper et stack om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt forslag! :) Økonomien tillater at jeg kjøper den, men det er likevel for dyrt... :( Da sparer jeg heller et par tusen til og kjøper et stack om en stund.

Hvis du kjøper brukt, kan du nok få den til under 5000, men det er ikke mange som selger den. Det er jo en combo med JCM-2000, så du kan se etter en topp av samme typen + et kabinett på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MG15CDR før jeg også. Suser så mye at man ikke hører gitaren. Veldig tynn og pinglete lyd. Kjøp deg en Marshall DSL401. MYE fetere lyd, og lydløs når du ikke spiller. Da har du ekte Marshall-lyd!

Nice forslag! DSL 401 Eier!

Forresten: Ganske eid! Ta deg en tur på gitarsjappa og prøv en ordentlig forsterker!

Blir litt som og si: Jeg hater Kirk Hammet, synes alt han lager er dritt, hater tonen hans, han må være tidenes værste gitarist! Og så har du en Kirk Hammet Signatur gitar, som du elsker! :P (Jeg liker Kirk Hammet, det var bare for og komme fram til poenget mit ;))

Hall Of Fame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke DSL401 og JCM2000-toppen heeeelt det samme. Sitter jo forskjellige utgangsrør i de to (EL34 i toppen og EL84 i comboen om jeg ikke husker helt feil). Hvor stor forskjell det faktisk utgjør for lyden er jeg ikke helt sikker på dog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke DSL401 og JCM2000-toppen heeeelt det samme. Sitter jo forskjellige utgangsrør i de to (EL34 i toppen og EL84 i comboen om jeg ikke husker helt feil). Hvor stor forskjell det faktisk utgjør for lyden er jeg ikke helt sikker på dog :P

Skal ikke uttale meg for mye om det selv, vet bare at det står JCM-2000 på min DSL 401 :)

Endret av Slash93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.