Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suselyd på Marshall MG30FX-ampen min D:


Randy Rocket

Anbefalte innlegg

Vær hilset, ærede guitarfreaks! :D

Trenger litt hjelp her.

For ikke så lenge siden kjøpte jeg en ny forsterker, Marshall MG30FX. Hadde en MG15CDR fra før av, men fant ut at jeg trengte en litt større amp. Dessuten kunne man bruke den ubegripelig praktiske Stompware-footswitchen på MG30FX, så det var enda en grunn til å kjøpe den.

Ampen fungerer fint, og har kun èn negativ side:

Ved høyere volum er det en vanvittig irriterende og stygg suselyd. :blink: Det var det på den gamle MG15CDR-en også, men jeg trodde det var fordi den var gammel. Jeg vil ikke kvitte meg med MG30FX-en min, for jeg har funnet ut at Marshall er lyden av meg. Jeg har funnet mitt forsterkermerke. Vil ikke ha noe transistordritt, transistor er, som jeg leste en annen plass her på forumet, gay. Det er jeg helt enig i.

Så... vet noen hvordan jeg blir kvitt ulyden? Finnes det en slags "noise-reducer"-pedal som hadde tatt knekken på susingen? Vil som nevnt ikke kjøpe ny amp, vil bare vite hvordan suselyden forsvinner.

Har noen hatt samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kvitte meg med MG30FX-en min, for jeg har funnet ut at Marshall er lyden av meg. Jeg har funnet mitt forsterkermerke. Vil ikke ha noe transistordritt, transistor er, som jeg leste en annen plass her på forumet, gay. Det er jeg helt enig i.

Kremt. Du er klar over at MG30FX er en transistoramp?

Men for å svare på spørsmålet ditt, så tipper jeg det er feed. Bruker du mye gain, har passive pickuper og en gitar som ikke er ordentlig godt skjermet kanskje?

Og ja. Det finnes noe som heter noisegate du kan bruke for å dempe dette. Eller kjøp deg aktive pickuper.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt. Du er klar over at MG30FX er en transistoramp?

Men for å svare på spørsmålet ditt, så tipper jeg det er feed. Bruker du mye gain, har passive pickuper og en gitar som ikke er ordentlig godt skjermet kanskje?

Og ja. Det finnes noe som heter noisegate du kan bruke for å dempe dette. Eller kjøp deg aktive pickuper.

Nei, det var jeg ikke klar over. MG-serien har en såpass analog tone at jeg ikke visste det... MG høres jo ikke ut som transistor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har funnet ut at Marshall er din lyd ved hjelp av MG-serien, MÅ du nok ta en test av JCM 800, JCM 900, JCM 2000 eller kanskje den nye Haze serien. Aller helst en gammel Plexi, men det er jo ikke veldig sannsynlig at ei sjappe har stående en. ;)

MG-serien er ok øvings-amper, ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG serien kan nok ikke sammenlignes med de bedre Marshall forsterkerene nei...

Angående problemstillingen, så kan du prøve som tidligere sagt å skru ned gain. Andre ting du kan prøve er å revurdere stillingen din i forhold til forsterkeren(om du står for nærme og med gitaren rett mot den. Om ikke dette hjelper så vil sannsynligvis en pedal gjøre det, med mindre du snakker kun om en suselyd som ikke er der når du spiller og ikke noen annen støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Uttalelser som "transistor er gay" gjør at du fremstår som litt lite inteligent (sier ikke at du er det). Det finnes dårlige transistor amper og dårlige rør amper, og det finnes gode transistor amper og gode rør amper. En annen ting du kan merke deg er jo at både transistor og rør er analoge.

Så til problemet. For det første så er det helt normalt med sus om man spiller med vreng. Dette kan forverres om det er dårlige mikker på gitar, dårlig skjermet gitar og dårlige kabler, samt også av yttre faktorer som lysrør, mobiltelefoner og tv'er (i alle fall gammeltypen med billedrør). Mange lever med suset og skrur ned gitaren, eller skifter til clean kanal på ampen når de ikke spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vil ikke ha noe transistordritt, transistor er, som jeg leste en annen plass her på forumet, gay. Det er jeg helt enig i."

Tidenes bæsj på leggen. Hahahaa

Det er en personlig mening og et forsøk på å være morsom. Enten var jeg ikke tydelig nok i min humoristiske formulering, eller så forstår du ikke humoren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.