Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe EMG DG20? Erfaringer?


blackstrat91

Anbefalte innlegg

Har sett en del for mye på Pink Floyd i det siste, og har fått GAS på EMG DG20 pickupsettet. Noen her på forumet som har det? eller prøvd det? Takker på forhånd for svar :)

Det er helt vanlige SA mikker med EXG og SPC kretsene inkludert.

SPC er en boost for litt mer humbuckereffekt/mellomtoneboost og EXG drar opp topp og bånn.

Har 3 gitarer med disse mikkene og jeg liker de kjempegodt, liker du Pulse livelyden til Gilmour kan du ikke gå feil med disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 gitarer med disse mikkene og jeg liker de kjempegodt, liker du Pulse livelyden til Gilmour kan du ikke gå feil med disse!

Debris traff spikeren på hodet her! De låter utrolig bra, og med SPCen blir det ihvertfall et veldig allsidig oppsett. EXG har jeg ikke prøvd selv, men den gjør det vel ikke noe MINDRE allsidig... Kjør på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del for mye på Pink Floyd i det siste, og har fått GAS på EMG DG20 pickupsettet. Noen her på forumet som har det? eller prøvd det? Takker på forhånd for svar :)

Har disse på Straten min. Vil spesielt trekke fram clean-lyden, da denne er fantastisk, men får også en herlig vreng ved litt mer gain. Ved bruk av presence-knotten og en del gain, får man en god, fyldig lyd og egner seg meget godt til solo-spilling. Slenger du f.eks på en Big Muff foran, så er ikke "Time-lyden" langt unna (avhengig av forsterker, selvfølgelig).

Ved bruk av expanderen og litt mer moderat gain, så får man kjempefin lyd på akkorder. Rikelig med lyd og en herlig klang.

Nå suger jeg på å skrive anmeldelser, men får håpe dette er til litt hjelp, i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det attpåtil sitter ferdig på brettet, eller det at emg har solderless er bra. Ihvertfall for meg som er lat:P

Har hørt disse og som mange over her så tror jeg ikke du kommer til å angre. Kjører selv emg på de fleste gitarene, både single og humbuckere :rolleyes:

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Aphelion. Men jeg tror jeg kommer til å gå for EMG... SPC og EXG elektronikken er en av grunnene til at jeg vil ha akkurat det settet. ;)

Dragonfire har et ferdig Gilmour oppsett de også, med de samme effektene... Og de sier det er halve prisen..

Her: Guitar Parts Online

Har selv et sett med EMG kloner fra Dragonfire, og sammenlignet med ekte vare høres de omtrent identiske ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kjøpte det Dragonfire Gilmour settet, og det var en skuffelse...

Det nederste pot'et funker ikke som det skal, og det er mye skurring.

Pga. litt rot med hvilken gitar jeg skulle ha det på bestillte jeg feil farge på plekterbrettet og måtte flytte alt over på et annet plekterbrett..

Kan jo være jeg har klart å ødelegge noe i flyttingen.. Orker ikke begynne å styre med retur. Det var billig, og det glapp jammen gjennom mva mafiaen også, kom rett i postkassa.

Kommer nok til å bestille et nytt sett fra EMG snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.