Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nybegynner på wah wah


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

har aldri prøvd noen wah pedal,men har nå lust til å prøve meg. jeg har aldir vært borti dette før,så jeg kommer sikkert til å stille mange dumme spørsmål :P

anyways, det jeg lurer på er om det er noen bra til en pris rundt 1500?

vil det være vert det?

er det noe jeg lett kan koble i forsterkeren (line 6 spider 30 w)

er kanskje dumme spørsmål,spesielt det andre :P

takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg er i helt samme posisjon som deg, skal kjøpe wah wah pedal og har aldri prøvd en. jeg tror jeg går for denne: http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=580

eller digitech whammy

tror jeg kommer til å gå for den jeg også. så lenge folk ikke er helt imot det og mener jeg heller kunne brukt penga på å inngravere navnet mitt i dassen.

har prøvd den en gang før,men i og med at det var før jeg hadde spilt gitar og visste hva tabs var,så aner jeg ikke om den er bra.. men jeg synes den ser bra ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte akkurat den for noen uker sida.

Men wah wah er vanskelig (!) for nybegynnere. Ihvertfall meg. Men det låter utrolig fett hvis man lærer seg det ordentlig. Og det som er artig med wah wah er at det høres proft ut selvom man spiller mye feil :P

Har begynt å få litt dreis på det nå, men fortsatt mye øving som skal til!

Den CGB-95 er veldig brukervennlig og enkel, så det er nok den rimligste og beste nybegynner-wah'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg kommer til å gå for den jeg også. så lenge folk ikke er helt imot det og mener jeg heller kunne brukt penga på å inngravere navnet mitt i dassen.

har prøvd den en gang før,men i og med at det var før jeg hadde spilt gitar og visste hva tabs var,så aner jeg ikke om den er bra.. men jeg synes den ser bra ut :D

jeg og:)

men med tanke på at jeg skal spille en del audioslave så vet jeg ikke om den er like bra som digitech whammy(det er den jo selfølgelig ikke siden digitechen har andre muligheter) som også kan ta tonen 1-2 oktaver opp. men hvis det ikke er så stor forskjell på oktav skifting så går jeg for crybaby.

sikkert litt vanskelig å forstå hva jeg mente men jeg klarer ikke å sette ord på alt som har med wah wah og slikt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte akkurat den for noen uker sida.

Men wah wah er vanskelig (!) for nybegynnere. Ihvertfall meg. Men det låter utrolig fett hvis man lærer seg det ordentlig. Og det som er artig med wah wah er at det høres proft ut selvom man spiller mye feil :P

Har begynt å få litt dreis på det nå, men fortsatt mye øving som skal til!

Den CGB-95 er veldig brukervennlig og enkel, så det er nok den rimligste og beste nybegynner-wah'en.

hva er det som er så vanskelig da? :unsure:

og er det noen på dette forumet som vet om den kan kobles direkte til Line 6 spider 30w?

tror nok jeg kommer til å kjøpe denne etter bursdagen min,avhengig om jeg må kjøpe masse andre duppeditter før jeg kan koble den til forsterkeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en inngang der det står noe med pedal?

det står fbv pedal over en utgang,og det minner nesten litt om en slik internett kabel..vanskelig å forklare,men jeg hiver inn et bilde så snart jeg kan..(4-5 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det som er så vanskelig da? :unsure:

og er det noen på dette forumet som vet om den kan kobles direkte til Line 6 spider 30w?

tror nok jeg kommer til å kjøpe denne etter bursdagen min,avhengig om jeg må kjøpe masse andre duppeditter før jeg kan koble den til forsterkeren..

Er det ikke bare å gjøre slik: Gitar -> kabel -> wahwah -> kabel > forsterker?

Korriger meg om jeg tar feil...

Det er i hvertfall sikkert at du kan koble wahwah'en til forsterkeren din. En annen sak er jo om det låter bra, d.v.s. hvor godt ampen din egner seg for effekter etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,takker for j***** kjappe svar!

det høres bra ut detta,og kommer til å kjøpe etter bursdagen min :D

@ blackvarg, det vistnok være en forsterker som er veldig godt egnet med effekter og slikt. det sa ivertfall de i butikken da jeg kjøpte den,og det stod masse positivt om den på forskjellige nettsider. får bare vente å se da :)

og,jeg hiver ikke opp bildet,i og med at jeg fikk ganske sikkert svar er nok ikke det nødvendig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en wah-wah innebygd i Spideren da? Sjekk det ut, for hvis du har det kan du kjøpe FBV Express. Nå vet ikke jeg om line 6 har bra wah-wah-pedaler, men hvis ikke har du i hvert fall en kickass footswitch med tuner og ekspresjonspedal til alt mulig annet på spideren.

Hvis man vil ha en enda mer kickas footswitch, kjøper du denne: Line 6 - FBV Series - Foot Controller Pedal / Floorboard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.