Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Engl amper på lavt volum


Neros

Anbefalte innlegg

Hei..

Er litt over gjennomsnittet interesert i å prøve en amp fra Engl.

Jeg har lest flere steder at disse ampene låter bra allerede fra relativt lavt volumnivå.

Når jeg tenker lavt, så ser jeg for meg alt fra litt over trommis nivå i garsjen til ned mot

"fatter`b ser på tv, og guttepjokken sitter på naborommet og øver) og da er det jeg som er Fatter`n ;-) (Mutter`n gir vi beng i her).

Engl er så mangt, men tenker her på head av Screamer, Power- og Fireball på et 2x12.

Jeg har en liten mistanke om at Screamer er det mest fornuftige alternativet (mest allsidig), men redd for å å gå tom for gain.. Har en screamer vreng nok til å hakke seg gjennom Metallica, Judas Priest/Maiden på en anstendig måte..? Eller vil den trenge ekstern hjelp i form effekter..?

Takker for innspill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, hur är läget, Neros? Bra hoppas jag :) . Jag kör med Engl Screamer (både combo och topp) och det låter som en stor, saftig, dygnsgammal kylskåpskall morotskaka på låg volym. Jag tycker faktiskt nästan att den låter bättre på låg volym än på hög volym (elle eh, jae, men.).. och jag kan garantera att du inte går tom för gain :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, hur är läget, Neros? Bra hoppas jag :) . Jag kör med Engl Screamer (både combo och topp) och det låter som en stor, saftig, dygnsgammal kylskåpskall morotskaka på låg volym. Jag tycker faktiskt nästan att den låter bättre på låg volym än på hög volym (elle eh, jae, men.).. och jag kan garantera att du inte går tom för gain :) .

Hei TuffTuff-Mathias

Det går kanonbra.. Men mangler som du forstår en Engl :rolleyes: Har lest mye bra om Screamer, og tror nok det er den som er mest aktuell. Om man ikke skulle snuble over en bra deal på Power/Fireball.. Du får si ifra om du kommer over noe til salgs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.