Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kuleste Bass intro


Glenn Tore

Anbefalte innlegg

Hadde pinadø håpt at vi slapp unna han der nå...

Både han og godeste Sheehan (eller hva han nå heter...) er så langt unna det en dyktig bassist skal være, mener jeg. Teknisk brilliant og morsomt å høre på i 2 sek, men å bære en låt? Nope...

Kul bassintro av en skikkelig bassist? Roger Glover på Knocking At Your Back Door...

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh.. noen har ikke hørt noe særlig av Pastorius.. Om det var noe den mannen faktisk kunne så var det vel å bære en låt. Jaco var ikke noen sånn "bass-solo-fort-fort-imponator-kar tvert i mot egentlig. Flink komponist, arrangør og et beist av et backbone i et hvilket som helst band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh.. noen har ikke hørt noe særlig av Pastorius.. Om det var noe den mannen faktisk kunne så var det vel å bære en låt. Jaco var ikke noen sånn "bass-solo-fort-fort-imponator-kar tvert i mot egentlig. Flink komponist, arrangør og et beist av et backbone i et hvilket som helst band.

Har hørt mye av Pastorius, men sologreiene har gitt meg virkelig avsmak for fyren.. og Spesielt når folk kommer dragende med Portrait of Tracey, som i mine ører høres skikkelig random ut.

Men Sheehan har mye bra, Soloplatene hans er absolutt ikke det du trolig tror de er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt masse på Sheehan og jada jeg vet at han er dyktig. Og Pastorius også for den del. Prøvde bare å være en motvekt og slå et slag for den gode gamle "rockebassisten". :D Men nå skal ikke jeg lede denne tråden inn på hvilken bassist som er best og hvorfor. Det var vel tross alt ikke det tråden handlet om! Don't mind me! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå snakker vi vel mest om smak og behag her ? Jaco Pastorius var jo ikke akkurat noen dårlig bassist..

Jeg har hørt ganske mye på solo platene og synes flere av de er riktig bra egentlig, jeg vet ikke om jeg ville nevnt noen av sporene i "Kuleste Bass intro" tråden, men det er da heller ikke så mye Jazz som nevnes her heller, av mer eller mindre naturlige grunner.

Hvis noen med hånda på hjertet kan si at Jaco ikke var en meget dyktig instrumentalist, en stilskaper og en som kunne få et band til å gel'e så vil jeg gjerne høre det.. Jeg skjønner at man muligens helst må like Jazz for å like Jaco, men en dårlig musiker eller en show-off ? NEPPE..

Sheehan utgjorde bass-sporet på relativt mange plater jeg kjøpte på 80 tallet så den karen har jeg bare gode minner om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt masse på Sheehan og jada jeg vet at han er dyktig. Og Pastorius også for den del. Prøvde bare å være en motvekt og slå et slag for den gode gamle "rockebassisten". :D Men nå skal ikke jeg lede denne tråden inn på hvilken bassist som er best og hvorfor. Det var vel tross alt ikke det tråden handlet om! Don't mind me! :lol:

He-he jeg skjønner den, jeg har jo selv gjort det samme i denne tråden. Det er jo rock bassistene som stort sett stikker av med prisen for kule intro's

Men ingen må forsøke å si noe galt om gamle jazz helter vettu' :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he jeg skjønner den, jeg har jo selv gjort det samme i denne tråden. Det er jo rock bassistene som stort sett stikker av med prisen for kule intro's

Men ingen må forsøke å si noe galt om gamle jazz helter vettu' :D

Klart ikke! ;) Men hadde jeg fått valget mellom å spille en kveld med Pastorius eller en kveld med Bill Wyman, hadde jeg valgt sistnevnte. tror jeg hadde følt meg mest hjemme der. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.