Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

wah wah pedal


Alfi27

Anbefalte innlegg

Alle selger den rimeligste crybaby'en til godt under tusenlappen nå. Jeg ville ha prøvd Vox wah'en også før jeg kjøpte noe.. De låter ganske forskjellig og Vox'en er mer.. ørevennlig.

Så lenge du skal spille på gutterommet eller øve med et lite nybegynnerband tror jeg du kan slappe helt av med å investere flere tusen i en wah pedal. De fleste wah'er som blir handlet blir veeldig lite brukt. Kjøp en brukt eller en rimelig ny en og finn ut om dette er noe du får noe fornuftig ut av heller. Med årene og når du har en klarere formening om hva du ønsker deg lydmessig kan du kjøpe de "helt riktige produktene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

første wah'en min var en vox v847, den var jeg glad i! så glad i at jeg kjøpte en til, og brukte dem samtidig! :lol:

men etter årene gikk, syntes jeg de låt så falske.. så unaturlige.. så jeg lette litt på nettet og fant en vintage vox crybaby fra 1970(!) syntes det hørtes realt ut, så jeg klinte til med 2000 får den og en ts-808.

har aldri angret et sekund :P

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker ejg en Dunlop Crybaby ZW45(Zakk Wylde utgaven) siden jeg mener den har en tone som er mer lik det jeg er ute etter. Kanskje litt mer "rå" enn standard. Kjøpte min på impuls på ebay for 1119kr inklusive frakt, tollgebyr, merverdiavgift for riktig sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Selv bruker ejg en Dunlop Crybaby ZW45(Zakk Wylde utgaven) siden jeg mener den har en tone som er mer lik det jeg er ute etter. Kanskje litt mer "rå" enn standard. Kjøpte min på impuls på ebay for 1119kr inklusive frakt, tollgebyr, merverdiavgift for riktig sum.

+1 her :D

Har den samme pedalen og er kjempe fornøyd med den. Er ganske mye bedre enn Standard CryBaby(den som ca koster 800 kr) Men den koster ikke skjorta heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første wah'en min var en vox v847, den var jeg glad i! så glad i at jeg kjøpte en til, og brukte dem samtidig! :lol:

men etter årene gikk, syntes jeg de låt så falske.. så unaturlige.. så jeg lette litt på nettet og fant en vintage vox crybaby fra 1970(!) syntes det hørtes realt ut, så jeg klinte til med 2000 får den og en ts-808.

har aldri angret et sekund :P

Oj! Det var vel en sweet deal!

Men seriøst, to waher samtidig? :huh::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men på alle forsendelser med verdi på over 200kr (med unntak av bøker) betaler du 25% merverdiavgift av forsendelsens verdi+frakt, samt et tollbehandlingsgebyr på ca 100kr. På en del varer, som f.eks klær og sko, betaler man også tollavgift på X%, som da kommer i tillegg til merverdiavgiften. Dette gjelder ikke musikkutstyr. Står mye fint om dette i trådene som omhandler kjøp fra utlandet, så du kan jo lese gjennom de og se om du blir noe klokere.

Og som sagt; du betaler merverdiavgift når du handler fra nevnte finn-selger også, han bare legger ut for deg. Antakeligvis er pedalene hvertfall 25% billigere enn hva han skal ha for dem på ebay, men da kommer som nevnt MVA i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.