Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

wah wah pedal


Alfi27

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjøper jo gjerne ikke mat fra USA, betaler frakt på godt over 200kr og slipper og betale moms. :P

Men moms, det betaler man når man kjøper varen?

poenget var at man skal betale moms fordi dette er en skatt fra staten som for det meste er bedriften som skal betale. Derfor ser du noen ganger butikker som har priser uten mva, dette er "butikkens pris". Momsen er noe bedriften skal betale til staten, med kundens penger hvis du skjønner ;) elementær bedriftsøkonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en pedal som er moro å holde på med, men man skal være forsiktig med å bruke den for mye. Den er mest moro når den er nyinnkjøpt.

Og det er laaaaaaaaaaangt unna en wah-pedal.

Og det du mener er...? At jeg heller bør kjøpe en wah wah pedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det du mener er...? At jeg heller bør kjøpe en wah wah pedal?

Som tidligere sagt - det er to helt forskjellige ting.

Whammy er en harmonizer som lar deg spille tostemt med deg selv, eller forandre pitch når du spiller:

YouTube - Digitech whammy fun

Den kan brukes til veldig mye mere (og konstruktivt) en denne videoen viser dog :)

Søk på Youtube for klipp.

Wah-wah er mer som en tonekontrol du styrer med foten - litt samme effekt som når du lager o-trut mens du pusser tennene og forandrer hvor høyt du gaper :lol: :

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva er det med nybegynnere og gitarhuset? :P

2190,- koster den hos 4sound. Den vanlige koster 800 og noe. Jeg TVILER på at du kommer til å føle at den er verdt nesten 1500kr mer...

Ikke vær så opphengt i hva artister bruker. Prøv en standard Crybaby, jeg er sikker på at du kommer til å bli mer enn fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med nybegynnere og gitarhuset er at gitarhuset er billig!!!

hvis du ser på veiledende pris på gemusikk.no, så ser du at det er ikke SÅ stor forskjell på veiledende pris.

men den gcb-95Q eller hva den nå het, virker bra ettersom den gir en stille utkobling av effekten når pedalen slippes, i stedenfor å klemme inn en stygg knapp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle erfarne gitarister bruker ikke gitarhuset fordi de har lyst å betale ekstra for utstyret sitt?

Er ikke veldig oppdatert nå om dagen lenger, men da jeg sammenliknet priser og slikt tidligere så hadde ikke gitarhuset hverken noe fantastisk utvalg eller fantastiske priser, så hvorfor alle nye handler derfra skjønner jeg ikke. Er det den sida som kommer øverst når man googler etter "gitar"? :)

At 95Q kan være mer verdt siden den er switchless, men hvordan den havnet inne i en diskusjon om original vs classic skjønner jeg ikke helt. Uansett; som Aphelion sier så ser jeg ikke helt hvordan Classic'en skal kunne være så utrolig mye bedre enn den originale "som startet det hele og alle andre bygger videre på". Det virker jo som om originalen er den mest klassiske av dem alle :)

Det er heller ikke veiledende pris som er avgjørende, men hva den faktisk koster. Sound1 har som sagt originalen til 900 og classic til 1800. Det spørs om prisforskjellen blir spesielt mye mindre hos Gitarhuset, og om du først skal bruke mye penger så ville jeg nok heller kjøpt en switchless.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.