Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rør med rør!


draugen

Anbefalte innlegg

Heisann! Kordan ser man om rør e gåen? Hadde av baksia av marshalln min for å se kossen rør så sto i, å preamp røran(trur eg)va passeli svart! Nedsota liksom... :unsure: Har ikkje merka no me ampen eller lyden, men sett inne me NULL erfaring med rør forsterker så mulig noe ikkje stemme! Va ECC83 rør som sto i, i en jcm900 50watt topp... Takker for evt svar :) som vanli :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganga forsvinn mye av effekten, men det virke som volumpotten liksom ikkje får heilt "kontakt".. Bruke å gå seg tel. Ellers trur eg lyden e som den skal! Bra trøkk å samme lyd som når eg kjøpte den. Knitrer litt potter da. Hørt elektrospray kunne fikse det.. Men kjøpte ampen av en fyr her på forume(husker ikkje navn)å han fortalte rørene va relativt ny og lite brukt. Kjøpte ampen for ca 4mnd,å har brukt den moderat å skjeldent på høyt volum! Har som sagt ingen erfaring med rør å har kanskje brukt den feil? Noen ting man BØR gjøre å ikkje gjøre når det gjeld bruk? Har f.eks kjørt en zoom på den med trommerytmer endel, men det ska vel ikkje skade no? Ska prøve å få ordna bilda imorra... Har rota bort kabelen tel kamera :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røra mine er hardt brukt i et år, nesten helt klare. Ikke noe sot eller svart. Er det lufting i ampen din, de kan jo bli ekstremt varme

Ja ska vel være lufting nok... Perforert metallplata i bakkant med godt og vel 20-30cm klaring tel veggen! Men d som kristoffereide(?) skriv om slag og støt høres intressant ut. Hmm... Men alt e relativt når d gjeld slag og støt! Ampen har ikkje vært feks mista,donka borti no,rista etc... Nærmaste e frakt pr bil i 2tima på delvis normale nordnorske veia, samt "ommøblert" hit og dit på ett rom,hehe... Men ka gjør nedsota rør me forsterkern,lyden osv..? Eide sine erfaringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Må nok forske litt i morra. Vil ikkje påstå lyden e prompete, men så e ikkje eg heller non ekspert,haha. Men blei igrunn aldri heilt fornøyd me lyden i ampen,spes vrengen/metallyden, så mulig det e pga røran! (som sagt:inga erfaring me rør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkey! Har sett litt nærmar på røran idag... Kan faktisk se ut som eg e blitt litt lurt av lyssettinga sist helg eg sjekka dem(+litt ølbrilleeffekt) :blush: ! Ser no ut som "toppen" på røran bare e sånn. Litt sølvaktig og mørk.. Ledninga tel kamera mett e fortsatt borte. Har tadd bilde me nødkamera kjøpt på prix for 5 år sia... Kvaliteten e deretter. UBRUKELI :D Å kun ett bilde som va rett size tel å legge inn... Men mye mulig eg har kasta bort tia litt tel folk her! . Anywho! Noen do`s and dont`s man bør vite når d gjeld bruk av røramp?? Sia eg allerede har connection her :lol:

post-6603-125698182838_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var et ganske umulig bilde :P men ser at det svart øverst på røra, men om det er bildet som forvrenger er vanskelig og si, var veldig utydig.

Røran e faktisk så mørk i toppen som bilde indikere! E d noen fare å ta ut ett rør å undersøke nærmar? Treng vel ikkje fagbrev for å ta ut å sette inn igjen?? :lol: Kjente litt på di å di virka å sette godt fast, så eg tok ikkje sjansen å røske så mye. Va litt tullat å undersøke mens dem står i ampen me tanke på lys,lommeløkt,gjennskinn å alt d der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røra ser ok ut, skal være sort i toppen. Om de fungerer ok er en annen sak. Man kan somregel

ikke se om et rør er dårligt/svakt, det må måles på en rør tester. Har du rørforsterker bør du

alltids ha et sett med ekstra rør liggende, så kan du bytte ut med rør som er nye/gode for

å finne hvilket rør som er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.