Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forbedring av gitarens sustain?


Sortulv

Anbefalte innlegg

Baseplaten er platen som vib arm og sadlene er montert på, på undersiden er sustainblokka montert. Skrur du av dekslet på baksiden av gitaren. og tar en lykt å lyser, vil du finne det eventuelle made in germany stemplet, i allefall litt av det, akkurat under der du har floyd rose stempelet på oversiden, ca. nesten en cm. i fra sustainblokka.

Det var gjennomgående hals du hadde, ikkesant. Og hva slags treverk? er gitaren tung?

Og, Shaller Produserer for Floyd rose, altså ikke på lisens. De lager riktignok også sin egen lisensierte floyd rose, som trolig er den beste av de lisensiert produserte.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Baseplaten er platen som vib arm og sadlene er montert på, på undersiden er sustainblokka montert. Skrur du av dekslet på baksiden av gitaren. og tar en lykt å lyser, vil du finne det eventuelle made in germany stemplet, i allefall litt av det, akkurat under der du har floyd rose stempelet på oversiden, ca. nesten en cm. i fra sustainblokka.

Det var gjennomgående hals du hadde, ikkesant. Og hva slags treverk? er gitaren tung?

Og, Shaller Produserer for Floyd rose, altså ikke på lisens. De lager riktignok også sin egen lisensierte floyd rose, som trolig er den beste av de lisensiert produserte.

Jeg skrudde av dekselet for et par dager siden og kikket litt rundt, men la ikke merke til noe Made in Germany stempel. Hm... nå kan det godt være at jeg ikke så godt nok etter, så jeg får finne frem lommelykta og gjøre en mer nøyaktig undersøkelse. Venter til imorgen.

Gitarkroppens treslag er Or med flamelønntopp, og lønnehals; ibenholtgripebrett.

Det er litt tyngde i gitaren, ja. De fleste Fender Stratocastere jeg har prøvd er betraktelig lettere. Det er ikke noe problem å stå å spille med den, men spesielt "light-weight" ville jeg nok ikke si at den er. Jeg vil vel kanskje si at den er en mellomting, hverken spesielt tung eller lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har necktrugh, er den temmelig identisk med min LTD M-1000, også treslag, bortsett fra gripebrettet. Den er også litt tung. Ikke som en LP men tyngre enn en bedre strat. Og som sagt, god sustain, til å være en FR gitar. Og den verken ser eller kjennes "billig" ut. Men tenkte du på de rimelige modellene med skrudd hals som M-100 M-50 osv, er jeg enig med deg.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackvarg: Det var en spøk.

Jaja, vi trenger vel ikke å gjøre en slik stor greie av det? Det er ok :wub:

Jeg kommer i hvertfall til å legge ut rapport etter å ha fått gitaren satt opp av en proff. Jeg vet ikke akkurat når det blir, men i løpet av et par uker, tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henvendte meg til Floyd Rose, for å spørre om hvor de egentlig lages, her er svaret jeg fikk:

Floyd Rose Makes three version of the Floyd Rose Original Style tremolo...

Floyd Rose Original

Floyd Rose 1000 Series

Floyd Rose Special Series

ALL three units are Produced exclusively for Floyd Rose by our Handpicked Manufactures... All units are made to our specs and we stand behind them 100%

The OFR is produced in Germany and is our flagship model...

The 1000 Series is produced in Korea.. and is mirrored after the OFR.. Excellent unit... Only sold to OEM manufactures not after market.

The Special Series is also made in Korea.. this Is our license version made very well and will be as good if not better than any license version Floyd Rose.. We also stand behind this bridge 100%...

Andy

Andrew Papiccio

Floyd Rose Marketing

PO Box 601

Oakhurst, NJ 07755

USA

Ph: 732-918-7001

Fx: 732-918-7002

e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utrolig at ikke Jackson kan spandere denne Tyske "flaggskipet" Som denne FR. fyren kaller den, på en såpass dyr gitar som din. Mener å ha sett den til over kr 20000 et sted. men det er kanskje FR som styrer dette, de vil kanskje at den tyske modellen bare skal selges løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utrolig at ikke Jackson kan spandere denne Tyske "flaggskipet" Som denne FR. fyren kaller den, på en såpass dyr gitar som din. Mener å ha sett den til over kr 20000 et sted. men det er kanskje FR som styrer dette, de vil kanskje at den tyske modellen bare skal selges løst.

Så SL2H er ikke utstyrt med den tyske versjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men en ting gitarister som Bill Frisell og Kurt Rosenwinkel har gjort er å bruke delay med expression pedal, som styrer feedback. Når de spiller en tone de vil skal vare lenge, trykker de bare ned pedalen og får maks feedback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, beklager, jeg var litt rask der, fandt du litt av made in germany stempelet?

Da har jeg vært borte, skrudd av bakdekselet og for annen gang lett etter dette stempelet - denne gangen med lommelykt. Og der fant jeg det, etter omhyggelig lysning inn i sprekken et sted på andre siden av der det står Floyd Rose: MADE IN GERMANY, med små, elegante blokkbokstaver. ;)

Det hadde vel vært litt rart om ikke Jackson spanderte en original Floyd fra Tyskland til USA-soloistene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle nevne at den sustainen du hører i den Megadeth låta sannsynligvis er feedback :P

Som flere har nevnt tidligere er det mange ting som kan påvirke sustainen i gitaren din. Jeg holder en knapp på lav action pluss floyd rose, men det er vanskelig å si uten mer "hands on" erfaring med gitaren det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg ser nå at på utstyrstråden din. skriver du 00 foran Jackson gitaren, så er den i fra 2000 ville kanskje FR'n vært tysk uansett.

Fyren på FR skriver i en ny mail, at de selger også den tyske modellen til produsenter, som benytter de til de mer exlusive modellene sine. Og den koreanske 1ooo series selger altså bare til produsenter, kjøper man løst, får man altså den tyske.

Jeg driver nå å tester, etter at jeg har byttet om trem og oversadler på gitarene mine.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.