Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forbedring av gitarens sustain?


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åh nå, jeg hadde en PRS Custom SE som var død akustisk. Den var flott å spille på, men den var rett og slett død akustisk.

Det var vel den du solgte til meg?

Har vel aldri spillt "unplugged" med den, men den har jo en "anstendig" sustain.

Kanskje ingen sammenheng mellom akustiske egenskaper og sustain.

Da hadde vi nok sett mange flere som hadde spillt på gitarer som var fulle av hulrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på dette med orginal Floyd Rose. Han jeg kontaktet på gitarist.no sa at det står "made in germany" stemplet under baseplaten på de han selger(de produseres jo av tyske shaller) Jeg har prøvet en OFR gitar som ikke hadde så god sustain, denne hadde ikke made in germany stemplet. Men det er ikke noe krav lenger med et slik stempel, sa fyren på GE musikk. Nå finnes det jo asiatiske piratkopier, men det er vel utenkelig at seriøse gitarprodusenter skulle finne på og bruke disse????

Hvordan er det med FR'n din, har du dette stempelet? På LTD'n min har jeg det, og her er det sustain i massevis, men det er en relativt tung gitar med gjennomgående hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med FR'n din, har du dette stempelet? På LTD'n min har jeg det, og her er det sustain i massevis, men det er en relativt tung gitar med gjennomgående hals.

For å være helt ærlig har jeg ikke sett etter. Hvilken del av Floyden er det som kalles baseplaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hvitravn, takk for hyggelig tilbud :D

Men som jeg har sagt et par ganger før i tråden, har jeg faktisk en kraftig messingblokk installert i gitaren allerede - forrige eieren skiftet nemlig ut den originale blokka med en bedre. Men sustainen er likevel elendig, så noe sier meg at noe ikke stemmer helt :ninja:

Hadde du kjøpt deg ESP hadde du hatt sustain i bøtter og spann! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kjøpt deg ESP hadde du hatt sustain i bøtter og spann! ;)

Det hadde nå ikke vært sikkert, eksemplarer med dårlig sustain kan man dumpe over fra de fleste gitarprodusenter, som nevnt før i tråden.

Uansett syns jeg ESP ser billige ut, så da lever jeg heller med en gitar som ser lekker ut og hvis spillbarhet slår alle andre gitarer jeg har prøvd, selv om jeg får dårlig sustain. Har dessuten prøvd en Jackson SL3 som hadde meget god sustain, så dette gjelder ikke alle Jackson-gitarer. :)

Men som sagt, jeg skal undersøke om det står Made in Germany noe sted på Floyd Rose-systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på dette med orginal Floyd Rose. Han jeg kontaktet på gitarist.no sa at det står "made in germany" stemplet under baseplaten på de han selger(de produseres jo av tyske shaller) Jeg har prøvet en OFR gitar som ikke hadde så god sustain, denne hadde ikke made in germany stemplet. Men det er ikke noe krav lenger med et slik stempel, sa fyren på GE musikk. Nå finnes det jo asiatiske piratkopier, men det er vel utenkelig at seriøse gitarprodusenter skulle finne på og bruke disse????

Hvordan er det med FR'n din, har du dette stempelet? På LTD'n min har jeg det, og her er det sustain i massevis, men det er en relativt tung gitar med gjennomgående hals.

FR har i mange år vært lisensprodusert så den trenger nok ikke det

tyske stemplet for å være lovlig produsert.

Men jeg mener å ha lest et sted at originalfloyden ikke lenger

er å trakte etter siden kvaliteten ikke lenger er den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle innleggen her, så beklager om jeg gjentar noe..

Mye som virker inn på sustain.. Treverk, pickup høyde (avstand fra strengene), måten halsen er festet til kroppen (men her er det vel snakk om neck-through), strenger osv..

Vet i grunn ikke om det er så mye å gjøre med en gitar som allerede er "død".

Ta den med til en proff å få den satt opp skikkelig kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet i grunn ikke om det er så mye å gjøre med en gitar som allerede er "død".

Ta den med til en proff å få den satt opp skikkelig kanskje?

Jeg skal prøve å få sendt den inn til en profesjonell gitarreparatør innen den nærmeste tiden - skifte til hakket tykkere strenger, få til en ideell action, få fikset intonasjonen og skifte tilbake til gitarens originale Seymour Duncan-mikrofoner. Så får vi se hva resultatet blir etter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.