Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny gitar


Sjakk

Anbefalte innlegg

Hei! snart jul....(1 månde) og jeg skal kjøpe en gitar vil helst bestille den i november så vis jeg bestiller i des er sikkert ALT utsolgt etc...

men jeg hadde tenkt meg en Flying V eller Xplorer....hva er egentlig best av de, men er Xplorer rhytme og Flying V Lead :P?

men jeg gidder ikke og waste alle penga Gibson...yet

men da har jeg sett på

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=488 Xplorer de hadde bare 1 type men det er epiphone så det er bra nok?

og

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=489

mer epiphone men de 2 er dyrest og forhopentlig best, men hva burde JEG ta :P? eller bare spare opp til en gibson og greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta deg litt tid til å se hva du skriver før du trykker send?

Tror begge de gitarene du linker til er ok, men jeg ville kanskje anbefalt noe som er mer behagelig å ha i fanget... Hvis du er helt nybegynner synes jeg du skulle hatt en gitar som var lettere å ha med å gjøre.

Edit: å bruke penger på gibson går ikke under kategorien waste hos meg...

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en Epiphone Les Paul standard fra før av men vill ha noe som er til metal, for de den er ikke den beste i hvartefall

De gitarene du linker til har samme grunnkonstruksjon, samme mekanikk og samme pickups som Les Paulen din. Jeg tviler på at du vil synes de er så fryktelig mer "metal" hva angår lyd og spillefølelse..

Hvis du sier noe om hva du mener med "metal" og :

-Ikke allerede egentlig har bestemt deg for hvilken gitar du skal kjøpe

-Leser hva folk svarer deg

-Ikke spør om hundre forskjellige gitarer uten egentlig å ha noe å spørre om

-Slutter å spørre hvilke gitarer som egner seg til hvilken sjanger/artist

Skal jeg la denne tråden leve videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjakk, det er lite trolig at de gitarene du linket til (Explorer og Flying V) er bedre gitarer til heavy metal enn den Epiphone LP'en du allerede eier. I hvertfall når det gjelder spillbarhet og pickups, vil det ikke bli noen særlig forskjell du kommer til å legge merke til.

Egentlig ville jeg råde deg til å spille på den gitaren du har nå, og komme deg over nybegynnerstadiet før du kjøper noe bedre. Vent til du får litt mer peiling og vet hva du trenger! :)

Men om du for enhver pris skal ha noe som virkelig er mer metall, vil jeg som alltid anbefale Jackson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.