Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til øving


_morten_

Anbefalte innlegg

dette stemmer, men med en lærer får du beskjed om hva du skal øve disiplinert på hjemme og hva du trenger å lære til hvilken tid.

Ja , men hvem sier det at rekkefølgen han lærte tin gi er den rette for deg? alle har sin idividuelle greie på når de bør lære hva...

Og til han som sa at uten lærer tar det fjorten år før du kan plukke offspring .. jeg var selvlært de første 2 og et halv år ... ikke kødd med det .. det funker fett det .........

-nilsefix-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
hva er egentlig legato?

Legato betyr flytende elns. Med legato menes at melodien er glidende, flytende, det motsatte av staccato. Det er ikke nok å si at legato er hammer-ons/pulloffs. Det kan være dette, slides, men også vanlig alternate picking. Bare så lenge sounden er flytende. Legato har ingen bestemt hastighet, kan være rolig og kjapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer er sikkert fine greier. Eg har spelt i 3-4 år, og har ikkje hatt noke gitar-lærar. Det var en eller annen som nevnte (han overdreiv sikkert litt, men uansett) at visst man ikkje har gått hos en gitar-lærer tar det 14 år å "plukke" offspring.. Det er bare pisspreik. Er du musikals, øver ofte, tar du sånt på gehøret. HUSK, en lærer kan ikkje lære deg gehør. han kan heller ikkje lære deg å vere musikalsk, og heller ikkje lære deg å ha talent .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUSK, en lærer kan ikkje lære deg gehør. han kan heller ikkje lære deg å vere musikalsk, og heller ikkje lære deg å ha talent .

Jeg har fått mye bedre gehør gjennom ulike lærere, tenker både på musikk- og gitarlærere. Mer musikalsk mener jeg også at jeg har blitt gjennom den eksponeringen for nye ting som en lærer tar med seg. Mange her på forumet har hatt godt av å opparbeide sine musikalske empatiske evner... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Euphor, det kan godt hende, eg har aldri vert hos en gitarlærer.. Eg og en kammerat har spilt gitar akkurat like lenge, bare at han går med en gitarlærer, og det gjør ikkje eg. Synest ikkje han er så vanvittig mykje dyktigare enn meg nei.. Den gitarlæreren mangler hvertfall ikkje kompetanse:) Han er vanvittig dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det å trene bare teknikk i begynnelsen er bare tull, for da kan gleden fort forsvinne. Det er det vel ingen som vil?? Kan du ikke plukke offspring før etter 14 år med selvlæring, tror jeg heller du har en fremtid som luftgitarist. Og selvlæring er faktisk veldig bra. Kan man kombinere gitartimer og selvlæring på en bra måte, gjør du det bra tror jeg. Kjøp en metronom og noe du kan spille inn på (har faktisk en zoom player 2100! hehe. det største makkverket du kan få tak i, men det er en 30 sekunders sampler inni den som gjør det genialt i øvings- og jammings situasjoner!)

peace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.