Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tomsti - Bedre seint enn aldri!


tomsti

Anbefalte innlegg

ja, har nå en del innlegg her så de fleste veit vel hvem jeg er. Men utover det:

jeg heter da som noen veit tom stian, og kommer fra Elverum i Hedmark. En koselig liten by ^_^ jeg er 19 år, og går til daglig skole på Høgskola på Hamar, hvor jeg studerer samfunnsfag. Videre har jeg tenkt til å studere samfunnsvitenskap eller utviklingsstudier, men den tid den sorg. Har spilt gitar nå i 5-6 år. Og har egentlig ikke hatt kjempemasse utstyr. Første gitaren min var en epiphone les paul special, så kom det en Morgan akustisk, en Ibanez GRG170DX. Så spanderte mutter ny gitar på meg. Så da blei det min første opplevelse med eBay, og det blei en Gibson Explorer Naturel. Jeg er egentlig en solotype, så etter et år fant jeg ut at gitaren ikke passet mine behov, så gitaren ble solgt sammen med de 2 andre elgitarene og nykjøpet ble en ESP Eclipse CTM VBK som ble kjøpt i november i fjor på Riff Oslo. Av amper har jeg hatt 3 forskjellige. Har fortsatt min første amp, en liten søt Fender R25 trur jeg den heter. En god amp som passer på soverommet. Så ble det innkjøp av Peavey 6505 topp og Peavey 5150 kabinett. Begge deler kjøpt i Sverige, sendt med Bussgods, og hentet på Långflon :lol: kjempeherlig. Ampen ble solgt til Tyrant og kabinett til Wylde Thing, og nyampen ble en Mesa Boogie Dual Rectifier, som er en monsteramp som passer meg ekstremt! Kabinett er også kjøpt, blir hentet på lørdag. Bilder kommer!

Av musikk hører jeg på alt! Mest inne i Metal så klart. Eldre In Flames, insomnium, Soilwork, Metallica, Testament, Tesseract er en del band som sirkulerer ofte. også hører jeg en del på Creedence Clearwater Revival, Led Zeppelin og Whitesnake, som også er koselige band! Har i senere fått interessen for all slags musikk. Nevner ifleng: Frank Sinatra, Luis Armstrong, Andrea Bocelli, Sigur Ros, Kenny Chesney, John Scofield, Andy Timmons, Pat Metheny.. og techno og all mulig gladmusikk går rett ned. Jeg kunne nevnt artister hele natten. Poenget er at jeg er vanvittig musikkinteressert, og har heldigvis klart å skille meg litt fra kun metal. Jeg har lært å like alle sjangre unntatt danseband, norsk country og all musikk(stort sett) som sirkulerer på radio.

målet var å fordype meg i sjangrene i håp om at det skulle gjøre meg til en bedre musiker og musikkliker :)

Av band live har jeg fått med meg:Lumsk,Asmegin,Dream Theater,Metallica,HIM,Turboneger,Muse,Stalingrad Cowgirls,Deathstars,Flyleaf,Korn,Gojira,Sonic Syndicate,In Flames,Children of Bodom,Machine Head,Slipknot, Fatal Impact, El Caco, Insense.

Har også fått stor interesse for å lære musikkteori. Så hver kveld leser jeg Musikklære av Finn Benestad, samtidig som jeg lager egne oppgaver til teksten. Kjempebra læring!

det var litt om meg :)

Endret av tomsti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.