Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke helt ny, men her er presentasjonen:)


GHalvorsen

Anbefalte innlegg

Hei, etter å ha lest her en stund følte jeg det var på tide med litt uhemmet selveksponering:)

Som dere ser går jeg for tiden under pseudonymet Petter Pan, men jeg heter egentlig Gunnar. Jeg har lest på forumet siden før dere ble hacka, men kan umulig ha mista mer en 20 - 30 poster:) Har spilt gitar litt av og på siden riktig unge år, men ikke mer enn ~5 aktivt. Jeg er 18 år for øyeblikket, men om noen skulle rote frem denne tråden om 7 år er det like greit å nevne at jeg ble født i 1990. Jeg går realfagslinjen på Bryne vgs, og har planer om å gå fysmat på NTNU etter dette. Kan vel også legge til at jeg politisk er en lefty, og stemte rødt ved valget.

Hva musikk angår liker jeg hovedsaklig blues, jazz og klassisk. Blant den mest aktuelle sjangeren på dette forumet velger jeg å trekke både Tom Waits, The Band, Little Feat og Andy Fairweather-Low ut av skjorteermet:) Av utstyr er jeg ganske beskjeden, og spilte aktivt gitar i godt over 4 år før jeg kjøpte instrument nummer to (De fleste vennene mine er på gitar og amp nr. 212424 allerede). Utover dette har jeg en gammel Fender Concert (Med Celestion G12H) fa 80-tallet, en AC-Booster som ikke låter fullt så kult i virkeligheten som på youtube, en Boss RC-20XL og selvfølgelig pitchblacken. Jeg er ekstremt fornøyd med forsterkeren, men jeg gråter om natten fordi den ikke har tremolo:( Gitarene jeg har er ikke mer eksklusivt enn en hvit, meksikansk Fender Standard Stratocaster og en nylig innkjøpt eric johnson Fender Artist Stratocaster i sunburst. I drømmeriggen min har jeg en gammel fender blackface, én boostpedal og en 54' strat. Lyden er litt grumsete varm tubevreng, med hyppige innslag av både tremolo og spring-reverb.

GAS-lisen ligger for øyeblikket omtrent her:

Gjennom livet har jeg hatt et rikt antall favorittgitarister, men i de senere år har jeg hvilt ganske stabilt på et knippe. Jeg vil nevne noen.

, B.B. King,
,
, Jimi Hendrix,
,
og Martin Barre. Dette var et utvalg, og det er ekstremt mange gitarister jeg gjerne ville prest inn på denne listen, så selv om yndlingsgitaristen din ikke står her, betyr det ikke at jeg ikke er særs svak for ham;) Ellers vil jeg bare avslutte med å takke for muligheten til å være på Gitarnorges forum. Synes det er mye interessant lesing og god kunnskap å hente her:) Så en stor honnør til bidragsyterne!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye igjen-kjennende nikking da jeg leste presentasjonen din Petter-Gunnar! (skulle ønske jeg kunne nikket på 18 år også. ;) )

Du har sikkert mye å bidra med.

Hehe! Det er bra Audun :lol: da er jeg sikkert heller ikke alene om å kunne sitte bakerst på bussen og høre unge jenter utveksle musikkerfaringer, og etter de har gått av for å nå den festen eller hva de skulle på, lene meg tilbake og tenke "Hvem faen er Erik og Kriss?"

Eller; "Tjaa, hører litt på rainbow i blandt også", "Åhh,. dritbra,. pappa har alle kassettene til det dansebandet i campingvogna"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Det er bra Audun :lol: da er jeg sikkert heller ikke alene om å kunne sitte bakerst på bussen og høre unge jenter utveksle musikkerfaringer, og etter de har gått av for å nå den festen eller hva de skulle på, lene meg tilbake og tenke "Hvem faen er Erik og Kriss?"

Eller; "Tjaa, hører litt på rainbow i blandt også", "Åhh,. dritbra,. pappa har alle kassettene til det dansebandet i campingvogna"

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gøy å høre om andre som bruker de første årene i karrieren til å spille gitar, og ikke bruker tiden på å bytte utstyr :) Jeg har spilt siden våren 2003, og min gitar nr 2 kjøpte jeg i september. Skal dog nevnes at jeg har byttet amp et par ganger, kjøpt et multieffektbrett og putta nye pickups i gitaren min.

Ellers; velkommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.