Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jorn på Inside i Bergen i morgen.


Pål V

Anbefalte innlegg

Er det noen som liker musikk av den tyngere sorten og som vil være med på TIDENES konsert i Bergen (Inside) i MORGEN!!! Jorn (Jørn Lande vokal + Gitarist fra Pagans mind). CC 280,-

JA! det er ikke tull engang! :)

Send meg en melding, for jeg skal dit men ingen å dra med .....ennå........ :)

Pål Venås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- skal Lofstad være med igjen? Trodde alle fra Pagans var ute?

Uansett- anbefales på det varmeste, var på plass på Hamar for ikke lenge siden, og det var en knallkonsert som vanlig. Det funket etter min mening minst like bra uten Lofstad som med, enda jeg er glad i Pagans Mind.

Bassisten han har med seg er en artig skrue. Dette bør du faktisk ikke gå glipp av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- skal Lofstad være med igjen? Trodde alle fra Pagans var ute?

Uansett- anbefales på det varmeste, var på plass på Hamar for ikke lenge siden, og det var en knallkonsert som vanlig. Det funket etter min mening minst like bra uten Lofstad som med, enda jeg er glad i Pagans Mind.

Bassisten han har med seg er en artig skrue. Dette bør du faktisk ikke gå glipp av..

Ahh.... Du har helt rett!!!!

Jeg har fått feil info! Sjekket hjemmesiden deres ( Welcome to the official site of JORN ) og dette er lineup (hvis ikke noe har skjedd):

Jørn Lande: Vokal

Nic Angileri: Bass

Tore Moren: Gitar

Willy Bendiksen: Trommer

Tor Erik Myhre: Gitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myhre og Moren passer hverandre som hånd i hanske på gitar. Jeg synes faktisk det fungerte bedre enn med Lofstad. Det var en del "To gitarer låter som en"- øyeblikk på Hamar, og det var skikkelig bra.

Det høres ut som at det kan bli skikkelig trykk i kveld, med andre ord. :)

Slikt liker jeg max!

Men jeg kjenner ikke igjen bassisten... hvem er det? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt bekjentskap for meg. En relativt ung kar, en liten flis med litt sjørøverlook. Han hopper og spretter og smiler og gliser, ser ut som han koser seg skikkelig.

Musikere som synes det blir i meste laget når bassisten drister seg til å spille punkterte noter og åttedeler, vil kanskje si at han "basser" litt i meste laget, men jeg syns det fungerte bra i sammenhengen. Alt i alt funket det knall. Eneste som var å utsette på bassisten, var at gamle Bendixen fikk litt lite hjelp til å holde tempo stødig, har hørt det bedre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min første konsert på INSIDE og med JORN overstått og hva kan man si om slikt:

Jørn Lande... I mitt syn så var det han som reddet hele konserten. Enorme vokale prestasjoner, som forventet. Og det ser irritabelt lett ut det han gjør på scenen. Meget gøy å oppleve. Mellom sangene så pratet han om gamle tider, interne spøker og om "vær og vind". Jeg likte at han var så avslappet og "nede på jorda". Nå skal det sies at INSIDE er et meget lite lokale og plass til kanskje 200-230 personer. Det får jo det hele til å virke som en intimkonsert eller en øving... Og akk det snakket han om. "I stedet for øving så reiser vi på en liten norgesturne". Kjekt for oss! Scenen var altfor liten til deres normale behov og utfoldelsen (som er en stor del av rocken) ble meget begrenset. Det merket vi.

Nic Angileri (Bass). Gjorde den lille plassen om til en positiv og gledelig scene ved max utståling og akrobatikk. Italieneren var en gledesspreder uten at jeg noen gang følte noen negative vibber fra bandet. Men han tilførte mere energi i uttrykket for oss som så på. Han kan tilføre mye i det oppsettet som ble presentert.

Willy Bendiksen (trommer): Begynner han å bli sliten. Rutinert er han, det er det vel ingen tvil om. En av de gode gamle! Men er tiden kommet for en ny? Jeg mener ja! Dette er selvfølgelig min personlige smak men mener at slik musikk krever tekniske detaljer som trigger lytteinteressen. Det ble altfor rett fem for min del. Lite spennende i rytmeseksjonen. Trommesoloen startet bra, med et forykende tempo på dobbelen og noen heftige rytmer..Det varte i 10 sekunder... Da ble det nok og tempoet halvert med noe tilfeldig oppkok spør du meg. Kompensasjonen ble at lyden ble skrudd opp, dessverre så hjalp det ikke noe særlig etter mitt skjønn. Jorn trenger en som har en annen vinkling på detaljer. For de har en bassist som kan henge med!

Tore Moren (Gitar): På INSIDE ble det litt i meste laget med 2 gitarister. Tore er en flink gitarist sammen med Tor Erik. Jeg fikk ikke noe særlig inntrykk av Tore bortsett fra en gitarsolo (presentasjon) han hadde midt i showet. Den ville jeg gitt 6/10 på.

Teknisk så er det kreativitet og entusiasme der, men det var kanskje en slik kveld hvor fingrene sliter litt... Satser på det.

Tor Erik Myhre (Gitar): "Nyskilt men med ny dame og i 40års krisa" fikk vi vite om han når han ble presentert. He he.. Du skjønner muligens nå hvor jordnær denne konserten var. Det er faktisk han som imponerte meg mest av Tore og Tor Erik. Musikalsk bedre tilpasset etter mitt øre. Men her ble det også problemer med teknikken som skulle imponere publikum ved en gitarsolo (presentasjon). Hammer on's og pull off's bør sitte godt når tempoet skal opp i "Thunderstruck" nivå. Det gjorde det i 2 takter, så begynte fingrene å stå i veien for hverandre. Dessverre for Tor Erik, og oss, så skjedde dette på det mest sårbare i soloen..i begynnelsen, når alle venter i spenning på at her skal det ta helt av!!... Han "rodde" det inn med noe halvhjertet improvisasjon... det ble så interessant at jeg vurderte å gå i baren å kjøpe meg en 7up...

Alt i alt vil jeg tro at Jorn er et band som trenger mere plass og at det er derfor gitaristene (spesielt) ikke fikk 100% ut av kvelden. Å se de ute i Europa, på større scener,tror jeg kan gi en langt bedre musikalsk opplevelse. Men INSIDE leverte en scene hvor det ligger andre premisser tilrette, og JORN prøvde å tilpasse seg disse så godt det lot seg gjøre. Spillegleden var der under hele konserten. Selv om det på langt nær var fullt, så vil jeg tro at de fleste mente at det var verd 280 kroner for opplevelsen. Det gjorde jeg iallefall. Total vurdering: 6/10, MYE takket være solid vokalprestajon.

Jeg satser på et heftig comback med Jørn Lande i MASTERPLAN.

Pål V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.