Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

marshal avt50h


ErikL

Anbefalte innlegg

HAr ingen erfaringer med JCM800, men vet jo at den låter knall. Problemet med de litt eldre MArshallene er vel bare det at de må crankes for å få frem go' lyden.

Kanskje er AVT50H et like godt valg. Ikke vet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eine gitaristen i bandet spelte på ein avt50 før, og det er berre ein ting å sei: skit!! Den kan kanskje høyrast bra ut aleina i butikken, men kjem til kort i bandsamanheng. Klarar ikkje å bryta gjennon i det heile. Kjøp heller ein brukt røramp til same pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eine gitaristen i bandet spelte på ein avt50 før, og det er berre ein ting å sei: skit!! Den kan kanskje høyrast bra ut aleina i butikken, men kjem til kort i bandsamanheng. Klarar ikkje å bryta gjennon i det heile. Kjøp heller ein brukt røramp til same pris

Vanskelig for å tro deg der gitt... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eine gitaristen i bandet spelte på ein avt50 før, og det er berre ein ting å sei: skit!! Den kan kanskje høyrast bra ut aleina i butikken, men kjem til kort i bandsamanheng. Klarar ikkje å bryta gjennon i det heile. Kjøp heller ein brukt røramp til same pris

Det ville jeg gjort. :)

Altså.. AVT serien er relativt "billige" amper fra marshall. Valvestate anno 2004 vil jeg si. Døtta full med effekter, som virker helt ok.

Sikkert mye bedre enn en JCM800/900/2000 series amp på rommet alene, men det kommer ann på hvilke forhold/krav du har til den.

Men en god marshall i et godt oppsett låter VELDIG bra, bådei øvningslokalet, på scenen eller for den saks skyld hjemme.

- Trenger du en haug med innebygde effekter, som bare låter allright?

* Eller vil du heller legge penga i en forsterker som låter bedre, og som du kan kjøpe bedre effekter til siden, hvis du trenger de?

Jeg fant meg en brukt JCM 800 topp brukt, (ga latterlige 2500 for den, men det er en annen historie) Låter steintøft cranka, men har kun en kanal, og er lite praktisk hvis du trenger litt mer en bare "pløgg i and get crunch"

Siden har jeg tatt meg råd til en veldig god volum og overdrive pedal. Det sammen med en godt gitar hjelper veldig. En slik amp trenger litt mer tweaking en en avt amp. Men en avt har ikke sjangs mot det oppsettet jeg har nå. (og det er langt fra komplett)

Drar jeg ned volumet har jeg nesten clean, med litt funky blues sound.

Bælmer jeg en les paul rett inn har jeg rock'nroll så det holder

Eller en strat/tele så har jeg litt snillere(?) rocke sound

Strat+od-pedal så har jeg "les paul" på boks.

Odboksen med boost, har jeg solo så det drønner i veggene. (bare od'n med lespaul har samme effekt)

Kjøper du deg en AVT amp, så har du ikke noen av fordelene med å dra ned volumet på gitaren, eller å bruke en overdrivepedal i front.

Spørsmålet er om AVT'nholder for deg, det vet ikke jeg, men jeg hadde ikke greid meg med den. (Nå er jeg tweak-mester bob og da :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.