Web Analytics
Gå til innhold
bjolester

Takamine EF-391

Anbefalte innlegg

Jeg har en fin Takamine EF-391 gitar, men som har fått en liten skade på pickup systemet i stolen. Kan noen gi meg råd om hvor å henvende meg for å få tak i ny metalldel som skal sitte under stolen (SE BILDET)?

post-7346-1256743728,9728_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En hvilken som helst instrumentbutikk bør ha kompetanse til å få bestilt opp en ny del til deg, så jeg ville dratt til den nærmeste hvis du ikke har noen spesielle preferanser. Ta gjerne med gitaren så slipper du masse ekstraarbeid med forklaring og misforståelser. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Morten! Da tar jeg med gitaren til TRE45 her i Trondheim, og prøver å bestille delen.

Hilsen

Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk endelig tak i nye metallplater til pick-up en, gjennom Tre45 her i Trondheim. De to metallplatene er festet i en skrue på hver ytterside av stolen. Når en strammer skruene kommer de individuelle pick-up elementene i kontakt med disse metallplatene. Jeg er litt usikker på hvor hardt jeg skal stramme disse skruene. Er det en bra fremgangsmåte å koble gitaren til en forsterker, og så stramme skruene akkurat til det punktet der der er lyd? Eller er der en annen smart måte å gjøre dette på, uten at en ender opp med å stramme for mye?

Gode råd mottas med takk!

Bjørn

Endret av bjolester

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.