Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Höfner 12-strenger


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Heisann.

Prøvde på skolen i dag en 12-strenger akustisk.

Lenge siden jeg har prøvd en, og denne gangen ble jeg imponert.

Så jeg søkte på finn etter no 12-strengere og kom over denne.

Han har ikke skrevet pris, men att han mottar bud, men hvor mye tror dere denne er verdt?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18855779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hvor mye en slik er verdt, ut fra bilder. Den ser jo pen ut, men er trolig ikke en veldig dyr gitar. Ikke er den gammel nok eller av "riktig" merke til å være dyr, heller.

Jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe en 12- strengs kasse uten å ha prøvd den først. Grunnen er at draget fra strengene er veldig høyt, og hvis hals og strengehøyde ikke er helt bra, så blir gitaren helt uspillelig for folk flest. Man er i mye større grad avhengig av lav strengehøyde på en 12strenger. Man kan ikke se det på bildene, ei heller om toppen har begynt å få den karakteristiske "sjøgangen" som kassegitarer får, og 12strengere mye raskere enn vanlige. Man får en misforming av toppen på gitaren grunnet draget fra strengene. Et skikkelig bilde av stemmeskruene hadde heller ikke vært å forakte. De bør være bra, det er nok pes å stemme en 12strenger likevel, om man ikke skal slite med slarkete stemmeskruer.

(Når er gitaristen ferdig med å stemme 12strengsgitaren sin? - Jo, når gigen er ferdig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe okei ;)

Fant for det meste bare uinteresange eller for dyre 12-strengere på finn

Hva med Fender CD-160 12? Den er jo strålende til relativt lite penger (sansynligvis enda mindre enn det blir for Höfner-gitaren)

Cort har også noen gode 12-strengere til en liten penge, og hvis du ikke trenger pickup har cataluña en til under 3000kr som er mye for pengene. Vil du ha innebygget tuner, ganske god preamp og utgang på xlr samt svart farge til en rimelig pris (ca 2500 - husker ikke nøyaktig i farta) så er Stagg sw206cetu bk 12 en god gitar i forhold til hva du betaler, men litt slapp akustisk lyd (skulle bare mangle til den prisen egentlig). Jeg har en av dem selv som jeg kjøpte til Roskilde-festivalen i år. Funger fint, låter greit. :)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/stefaren min har en Höfner som er omtrent lik som den der. Ett år nyere og 6, strenger. Jeg synes det er en veldig god gitar. Ganske tynn hals til å være så gammel. Noen av höfner gitarene fra den perioden hadde justerbar hals. (at man kunne justere halsvinkelen) med en skrue. Så jeg hadde bedt om å få sett bilder fra headstocken mot kroppen, sånn at man ser halsinfestningen tydelig. For halsfestet kan tyde på at den kan justeres. Og da kan man veldig lett få en fin vinkel på halsen. Med mindre den er for mye vridd.

Pris er vanskelig å si noe om. Stefaren min nevnte at dette var en billig gitar når han kjøpte sin i 71. Men jeg ville ha fått prøvd den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.