Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP Studio vs LP


localhost8080

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nei, Studio har buet topp. Husker ikke i farten hvilken LP som er flat. Kort fortalt så er studio lik som en standard, bortsett fra at studio ikke har binding(kantlist) eller fancy finish. Forresten så har det kommet noen studioer i det siste med svært fancy finisher, men de kan dere lese om selv påhttp://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/Studios.html

"Vorn and faded" er flat i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studioene er helt "greie" les pauler. Men jeg vil si at å ta steget opp til en classic eller enda bedre, en standard er verdt penga.

Alt er mer forseggjort på standardene, treverk, finish, hals, pickuper osvosv.

Studione har ikke spesiellt bra finish, og du får ikke bindingene som er rundt på en standard. En studio har ibenholt gripebrett, som etter min mening er kvalmende :) Rosewood ser og spiller mye bedre, jeg synes ibenholt har for lys tone. (Smak og behag) 2002 modeller og nyere standarder har ikke samme pickuper som studio. De har de nye "burstbucker" humbuckerne som skal være bra etterligninger etter de gamle PAF humbuckerne, og låter veldig bra, i motsetning til studioenes "helt greie" pickuper.

Standardene har serisøst fin flammetopp, og de nye finishene er grisefine.

Du får hva du betaler for. Sjekk ut begge, og se hva du har behov for/ikke i forhold til pris.

Studioene er ikke dårlige gitar, bare sånn at dere skjønner hva jeg mener, men jeg synes standardene er vesentlig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skummet jeg bare gjennom tråden, men det er jo forskjell på størrelsen på studioen og resten av LP'ene. Studioen er mindre og veier endel mindre. Personlig syns jeg den er behagligere. Ellers er det ikke store forskjellen. Noe på finish, treverket i Studioene er stort sett Mahogny med topp i lønn, akkurat samme som Std. Liten forskjell i halsen, ikke treverkt, men profilen...dette er jeg dog ikke 100% sikker på.

Hovedårsaken til pris forskjellen er rett og slett annerledes mikker og

mere treverk da std. er større enne studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.