Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP Studio vs LP


localhost8080

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå spm mitt men, en gibson LP studio koster ca 10000-14000kr, en standard LP koster 16000-22000kr. Hvorfor? Vet at det er forskjell i treverket(AA-AAA og AAAA kropp f.eks) men hva annet er forskjellig? er det bare prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan informere om at Studio og Standard har samme pickupene og samme treverk (sikkert noe forskjell i kvalitet). Standard har en del mer forseggjort finish, med sunburst, flammetopp m.m. Ellers er alt av mekanikk, elektronikk og lyd rimelig likt. Som sagt så er utseendet noe kjipere på Studio, men hvis man kjøper en Studio i vinrød farge får man en utrolig flott gitar med mørkerød transparent lakk, jeg er usikker på om det er flammetopp på den. Ellers er jo den svarte (ebony) Studio'n grisetøff, svart og tung og greier. Den har funka for meg i 10 år, den kommer til å funke i 60 nye, hvis helsa holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Studio har buet topp. Husker ikke i farten hvilken LP som er flat. Kort fortalt så er studio lik som en standard, bortsett fra at studio ikke har binding(kantlist) eller fancy finish. Forresten så har det kommet noen studioer i det siste med svært fancy finisher, men de kan dere lese om selv på http://www.gibson.com/products/gibson/lesp...ul/Studios.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.