Web Analytics
Jump to content

LP Studio vs LP

localhost8080
 Share

Recommended Posts

• Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå spm mitt men, en gibson LP studio koster ca 10000-14000kr, en standard LP koster 16000-22000kr. Hvorfor? Vet at det er forskjell i treverket(AA-AAA og AAAA kropp f.eks) men hva annet er forskjellig? er det bare prisen?

Jeg kan informere om at Studio og Standard har samme pickupene og samme treverk (sikkert noe forskjell i kvalitet). Standard har en del mer forseggjort finish, med sunburst, flammetopp m.m. Ellers er alt av mekanikk, elektronikk og lyd rimelig likt. Som sagt så er utseendet noe kjipere på Studio, men hvis man kjøper en Studio i vinrød farge får man en utrolig flott gitar med mørkerød transparent lakk, jeg er usikker på om det er flammetopp på den. Ellers er jo den svarte (ebony) Studio'n grisetøff, svart og tung og greier. Den har funka for meg i 10 år, den kommer til å funke i 60 nye, hvis helsa holder.

Nei, Studio har buet topp. Husker ikke i farten hvilken LP som er flat. Kort fortalt så er studio lik som en standard, bortsett fra at studio ikke har binding(kantlist) eller fancy finish. Forresten så har det kommet noen studioer i det siste med svært fancy finisher, men de kan dere lese om selv på http://www.gibson.com/products/gibson/lesp...ul/Studios.html