Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Rig 4


ErlendB

Anbefalte innlegg

Har versjonen med pedalbrettet.

Men jeg tror ikke jeg ville fått noe lyd i feks cubase uten et oppgradert lydkort.

Det er helt riktig, men det hjelper lite om man har kjøpt en annen versjon enn Kontrol Edition (eller hva nå versjonen med pedalbrett heter). Da følger det ikke med pedalbrett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, kan ikkje hjelpe deg angåande Sonar. Brukar sjølv Pro Tools LE 8 som eg forøvrig synst er eit fantastisk program, men er kanskje ikkje heilt kva du leitar etter.

Men grunnen eg laga denne posten; kunne du sagt litt om kva du synst om GR4 når du får brukt den i ein forsvarlig forstand? Altså når du meinar du sjølv har lært deg å kjenne GR4 og har skaffet softwaren som mangler?

Vurderar sjølv å kjøpe GR4 så hadde vært ekstremt hjelpsomt å fått input frå deg. Kvar kjøpt du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte på Marios.

Først når jeg fyrte opp, ble jeg utrolig skuffa. Men det var fordi jeg hadde for mye input-volum. Etter jeg fikk fiksa det låt det knall. Det skal sies, at hvis du skal lage en egen sound, eller vreng eller hva som helst, så tar det tid! Er vanskelig å få noe til og høres bra ut med en gang, uten å få støy osv. Men så fort du blir kjent med programmet så er det ikke noe problem. Jeg synes GR4 er konge som faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du installerte fikk du sannsynligvis spm om hvilken vst-mappe som skulle brukes. Sannsynligvis vst- mappa til Sonar hvis det er det du bruker. Du må sikkert bare gå inn på vst-plugins innstillinger i Sonar og oppdatere vstplugins eller legge til vst mappa der plugin-fila (dll?) ble lagt. Gjør et søk etter vst mapper på maskina, så finner du den sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker gr 4 til å spille "live" fra det eksterne lydkortet og ut på stereoen. Merker ikke lagg eller at det er for digitalt. Det tar tid å stille deg inn til de tonene du vil ha, men etter det går det som en lek. Såklart er det en hørbar forskjell fra rør ampen, men kombinert med digital noisegate og emg micer er støyen helt fraværende.

Det er litt skummelt hvor "proft" det høres ut på opptak, ihvertfall med de enkle studio programmene jeg bruker.

Bruker guitar rig 4 med et audiofire 2 lydkort enten til headsett for opptak, eller rett i stereoen for "live" spilling sammen med winamp :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Med 4ern har Guitar Rig endelig kommet opp på dagens standard. Personlig foretrekker jeg www.acmebargig.com forterkerne. De er (IMO) bedre og koster ingenting.

Så da spør jeg meg selv egentlig, hvorfor bruke 1000vis, når jeg kan få pro lyd for 0kr?

betalte 4500kr for GR3, verste kjøp jeg noen gang har gjort. GR hørtes så bra ut før jeg hørte de gratise forsterkersimuleringsprogrammene som ligger rundt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 4ern har Guitar Rig endelig kommet opp på dagens standard. Personlig foretrekker jeg www.acmebargig.com forterkerne. De er (IMO) bedre og koster ingenting.

Så da spør jeg meg selv egentlig, hvorfor bruke 1000vis, når jeg kan få pro lyd for 0kr?

betalte 4500kr for GR3, verste kjøp jeg noen gang har gjort. GR hørtes så bra ut før jeg hørte de gratise forsterkersimuleringsprogrammene som ligger rundt på nettet.

Har hørt noen lydeksempler på nett her, og er IKKE imponert over lyden av Acme... Cleanlyden jeg så demonstrert, var direkte krise, selv om highgainlyder virket å være ok.

GR3 synes jeg er grei hvis man gir seg tid til å lage egne simuleringer/presets, men ikke på langt nær som en god amp. (naturligvis). GR4 er enda et hakk vassere. Spesielt de ferdige presetsene. Har dog ikke brukt like mye tid med GR4 som GR3 enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.