Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan sminke en gris


Anbefalte innlegg

Hvor fikk du tak i Squieren såpass billig? På finn skal alle ha 1000 - 1500,-

Min Squier II fra rundt 1990 fant jeg ut har mye smalere hals enn det som er standard. Ved neck pickupen er den lyse E-strengen kant i kant med den nederste magneten. Ikke rett over som den burde. Spesielt!

Kjøpte nytt plekterbrett nå, og det passet ikke i det hele tatt! En annen fasong, helt feil ved halsen og mer plass til tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde spille mer på gitarene mine istedet for å sitte å lese her, men sånn blir det med tvillinger på 11 mnd. Lettere å ta 5 minutter forran macen enn å dra frem gitaren.

Det fører også til at arbeidsbenken min er kjøkkenbenken, til stor glede for "mor", ettersom de krever oppsyn hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en billig drittgitar på Riff, skikkelig Kinagitar. En tynn flattop Les Paul kopi. Men lyden i den er helt fantastisk, den er rett og slett levende. Ligner ikke på hverken det ene eller andre, litt Gretsch, litt LP og litt Telecaster. Veldig nøytral i lyden, men samtidig feit og fyldig.

Har byttet til en billig P-90 (£10) jeg kjøpte på salg fra Axerus i hals, som også var overraskende bra og passa perfekt lydmessig. Oppgraderte nylig til oversadel i bein, og sustainen ble atskillig bedre. Nå skal den få nye stemmeskruer, ny Nashville bru, nye humbuckerringer i krom, nye knotter i krom og en god båndslip. Vurderer også å få tak i en 50-60- talls amerikansk billogo for å få mer mojo inn i gitaren og dekke over den stygge liksomWestone-logoen. :D

Skal legge ut et bilde når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert! :D

Elsker billige prosjekter.. selv om pickup's ble vel dyrt etter min mening.. lommebok..

Men ja.. liker hvordan ting kan låte like bra om ikke bedre å koste langt under halvparten..

Elsker hvordan den første gitaren min.. en Koreansk Epiphone sg special ble total forandret når jeg satt på wilkinsons pickups til 300kr.. låter sinnssykt fett.. men beklageligvis holder ikke halsen helt formen sin lenger. men en dag.. da skal den få en skikkelig facelift.. ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.