Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket program?


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

har seg slik jeg finner tabs som jeg ikke finner på nettsider,man må laste det ned..

i hvilket program åpner man disse tablaturene?

for eksempel hvis man laster ned tablaturer fra KISSpowertabs hvilket program trenger jeg for å få åpnet disse? eventuelt,er dette programmet gratis? eller er det noe som alerede ligger inne på dataen,men jeg ikke finner?

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power tab trur eg er gratis, som er nemnt på sida du linker.

Anbefaler Guitar Pro 5.2, men det er ikkje gratis. Å finne det på ein kva-som-helst nettside, som f.eks piratbukta, og laste det ned helt gratis, er ulovlig.

i know,pleier ikke å laste ned ting ulovlig..

hvor mye ligger prisen på dette på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det koster nok litt, som all anna programvare. men! Programmet er en evighet mye bedre enn hva Power Tab er. det er helt greit, men langt ifra optimalt. Samtidig kan du lære mye teori av disse programmene.

høres flott ut!

trenger å lære litt teori også...kan så og si ingenting :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn jeg har lært det aller meste innen teori (minus noter o.l.) Jeg starta helt på bånn og begynte å skrive inn egne sanger i programmet, og etterhvert gikk det opp mange lys. forøvrig er et sånt program en vesentlig oppgradering i forhold til vanlige tabs med masse streker og drit som du finner på diverse nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guitar Pro koster 60 dollar. Jeg har det selv, og det er genialt hvis vil lære sanger fort. Det kan i tillegg brukes til så mye annet. Backing track, metronom etc. Den kan forresten også lese Powertabs.

men for at power tabs skal funke så må man vel importere filer fra Power Tab? har jo gjort det sjøl, men til informasjon til for andre. hvis jeg ikke finner en passende guitar pro-fil, så pleier jeg å ta(hvis mulig) en power tab-fil og importere inn i Guitar Pro, helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for at power tabs skal funke så må man vel importere filer fra Power Tab? har jo gjort det sjøl, men til informasjon til for andre. hvis jeg ikke finner en passende guitar pro-fil, så pleier jeg å ta(hvis mulig) en power tab-fil og importere inn i Guitar Pro, helt nydelig!

Jeg bare laster ned PowerTab-filen og Windows spør meg da hvor jeg vil åpne filen. Jeg velger GP5 og den fungerer da nesten like bra som tradisjonelle GP-filer. :)

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.