Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjell på Line6 UX1 og UX2?


Konnis

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor jeg skulle legge tråden så legger den her.

Jeg har lyst på et lydkort for å spille inn gitarting på PC med fin lydkvalitet, og for å kjøre gitaren gjennom PC for å få masse forskjellige ampsimuleringer osv... :D

Er det forskjell på UX1 og UX2 hvis vi ser bort ifra antall innganger osv? Skal som sagt bare bruke lydkortet til å spille inn gitar og spille gitar med headset osv..

Er det mer latency på den billigere UX1 enn UX2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du ikke fantommating og flere kanaler trenger du ikke ux2 fremfor ux1, men det er definitivt mange viktige forskjeller for de som trenger mer enn det du gjør. Kvaliteten pr kanal er like god. :)

Men husk at det har kommet oppgraderinger, så toneport UX-serien er utgått og erstattet av Podstudio UX-serien. Absolutt en god oppgradering, så verdt å ta hensyn til hvis du kjøper nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte litt på dette med Toneport kontra Podstudio. Kommer nok til å kjøpe brukt, er mye penger å spare :D

Altså, hva er de største forskjellene mellom Podstudio og TOneport?

Det er jo egentlig ganske enkelt. Trenger du mye software-effekter er de nye en skikkelig bra oppdatering, mens skal man ta opp et allerede manipulert gitarsignal og kun gjøre små justeringer er det ikke like stort poeng. Den nye softwaren er genial! (men den kan såvidt jeg husker også kjøpes separat senere, men da for mer enn mellomlegget mellom prisen av den gamle brukt, og den nye ny) :)

Uansett: Lykke til med innspillingen! Begge deler er mer enn nok til at det er milevis fra å ødelegge en god gitarprestasjon. Man må ikke nødvendigvis ha utstyr for mange 10-talls tusen for å få godt gitarspill til å låte knall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er softwaren som følger med som er forskjellen?

Altså, som sagt så trenger jeg bare et lydkort som forsterker gitarsignalet så jeg får "amp på pcen" samt en innspillingsmulighet. Irrelevant til de siste postene, men må nevne det uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er softwaren som følger med som er forskjellen?

Altså, som sagt så trenger jeg bare et lydkort som forsterker gitarsignalet så jeg får "amp på pcen" samt en innspillingsmulighet. Irrelevant til de siste postene, men må nevne det uansett :P

Jepp i praksis bare software og i tillegg muligheten for å bruke Pod Farm som en godt integrert VST-plugin i en hvilken som helst DAW som er et superviktig poeng for mange som vil recorde clean-opptak og kunne gjøre non-destruktiv redigering på pc. Sånn kan du ta et hvilket som helst rent gitarsignal og redigere på nøyaktig den lyden du trenger i etterkant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å legge på effekter/simuleringer siden hørtes jo tøft ut! Men VST og DAW er begreper jeg aldri har vært borti før :P

Vurderer å kjøpe darkz sin brukte UX1, og han sier så:

er nyest programmet som følger med tror jeg ja, podstudio eller no.

men man kan vel registrere produktet å få nyest av programmet via siden til line 6 tror jeg.

lin6-podstudio-ux2b-460-100-460-70.jpg

Jeg trodde også at man kunne laste ned nyeste softwaren man trengte (drivere osv) fra Line 6 sine nettsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lastet iallefall ned podstudio gratis til min Toneport UX1 før mac'en min kræsja. Så det skal være gratis hvis man har et registrert lydkort. Men husk at det registreres med seriekode. Så registreringen må videreføres. Ellers så vil ikke du få lastet ned programvaren konnis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.