Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Drift av Gitarnorge


jonarve

Anbefalte innlegg

Som nevnt i en annen tråd er forum litt tregere nå enn tidligere. Den nye forumsoftwaren krever noe mer og i tillegg har vi fått ganske betydelig større trafikk nå enn vi har hatt tidligere. Serveren begynner å slite litt, særlig på kveldene når aktiviteten er høyest. Vi er i ferd med å se på alternativer for å øke ytelsen. Alternativene er å kjøpe en ny maskin, leie hardware eller leie en virtuell server. Samtlige alternativer innebærer en nokså betydelig høyere driftskostnad enn vi har per dags dato.

Ønsker gjerne tips dersom noen har bekjentskaper som kan skaffe oss en rimelig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil se om hva slags dealer jeg kan få til først. Om det blir snakk om å gjøre en investering så er det mulig det blir behov for en liten kronerulling. Ønsker først og fremst å skaffe noe som innebærer lave faste kostnader. Om noen har tips eller erfaringer så gi gjerne en lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har en noen år gammel server stående. Den er fra 2003, og det sitter to Xeon-prosessorer i den, hvis jeg ikke husker helt feil, samt 4 GB minne. Det den mangler,er en skikkelig diskkontroller. Ellers fungerer den helt greit den. Men den er kanskje så gammel at det ikke er noe å satse på?

Jeg hadde egentlig tenkt å bruke den selv, men det slenger sikkert inn noe annet her hos meg som jeg kan bruke i stedet for. Si fra hvis det kan være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir en løsning med en virtuell server. Er opptatt av at de som ønsker å bidra økonomisk får noe igjen for det i form av annonser eller annet så send meg gjerne en PM med hvor mye dere ønsker å bidra med så kommer vi frem til en avtale som er god for begge parter.

Til dere som ikke driver butikk og har noen direkte effekt av for eksempel en banner så kommer støttemedlemsskapene virkelig godt med. Mange takk til alle som er villige til å stille opp som støttemedlemmer! Nye støttmedlemmer er velkomne :) Ta en titt under "Abonnementer" i menyen øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.