Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til metal-pedal?


Redalon

Anbefalte innlegg

Uvanlig mange som anbefalte MT-2 her. Vanligvis blir denne pedalen slaktet og hivd nord og ned... :D

Har faktisk liggende en Metal Zone selv, men den låter mildt sagt grusomt på den Roland-forsterkeren jeg bruker for tiden.

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, velkommen til forumet, redalon! :blush:

Jo lengre man har spilt, jo mer rutinert blir man på å skru lyd.

Distortion på transistor har jeg aldri sagt noe om. :) Vi snakker om en digital moddelling amp. Digitale amper tar generelt pedaler dårlig. :)

Har man en god cleanlyd, burde det ikke være vanskelig å få nogenlunde god vrenglyd med den rette pedalen.

TS: Hvilken gitar spiller du på? :) det har MYE å si :)

Takk skal du ha! :)

Jeg spiller på en Ibanez prestige.. vet dessverre ikke mer om den, da alt av info om gitaren visstnok er borte :unsure:

Det eneste jeg vet om den er at det er rundt 100 som er produsert, og min er 1 av 2 som finnes i Norge :P

Men enda en gang, det er ikke så veldig farlig hvordan pedalen høres ut på cuben så lenge den funker bra på en peavey bandit og lignende :)

Har btw et budsjett på 1-2000 max :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvanlig mange som anbefalte MT-2 her. Vanligvis blir denne pedalen slaktet og hivd nord og ned... :D

Har faktisk liggende en Metal Zone selv, men den låter mildt sagt grusomt på den Roland-forsterkeren jeg bruker for tiden.

Grunnen til at så mange har så mye negativt å si om MT-2 er at de rett og slett ikke har tatt seg tid til å skru inn godlydene som finnes i denne pedalen. Gainknappen trenger nødvendigvis ikke å stå på maks, og å kutte ut mellomtonefrekvensene er ikke tingen på denne heller.

Tøff lyd på gutterommet, men i bandsammenheng forsvinner du rett og slett ut i det store intet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At distortion pedaler er drit på rørforsterkere er TULL! Så lenge man kjører det på clean kanalen så har jeg til gode å høre en transistorforsterker som høres bedre ut (har dog ikke prøvd noen av særlig høy klasse).

MetallicA-Guru:

Superchamp tror jeg ikke er den beste forsterkeren å prøve pedaler på, da dette er en modelleringsforsterker, hadde en Vibrochamp selv og fikk ikke noen distortion pedal til å fungere slik jeg ville på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre må jeg anbefale Metal Zone så lenge man bruker litt tid på å skru. En svak endring i mid freq-kontrollen er nok til å gå fra himmel til helvete, knottene på denne pedalen er veldig følsomme / stor bredde i lyder :P

og:

dist. pedal på rørforsterker (ja, på cleankanalen selvfølgelig) = bra

dist. pedal på transistorforsterker = mindre bra?

dist. pedal på cube = ikke bra

rørforsterkere takler jo pedaler bedre enn de fleste transistorforsterkere? med unntak av JC-120 kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt utallige timer på å se etter distortionpedaler på nett.

Det finnes VELDIG mye forskjellig der ute. Her er noen ejg har tittet på før pluss en som har fått veldig mye skryt.

Mine favoritter er Bloody Mary og Twin Tube Mayhem. Hot British skal være 110%, men det er den jeg ikke har prøvd.

Distortius Maximus er en veldig fin pedal. Helt super til sitt formål, men da kun metal. Den er også veldig avhengig av ampen din og funker ikke helt optimalt med en roland cube (eier en sånn også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At distortion pedaler er drit på rørforsterkere er TULL! Så lenge man kjører det på clean kanalen så har jeg til gode å høre en transistorforsterker som høres bedre ut (har dog ikke prøvd noen av særlig høy klasse).

MetallicA-Guru:

Superchamp tror jeg ikke er den beste forsterkeren å prøve pedaler på, da dette er en modelleringsforsterker, hadde en Vibrochamp selv og fikk ikke noen distortion pedal til å fungere slik jeg ville på den.

Ja, du har nok rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.