Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp med forsterker.


fritt

Anbefalte innlegg

Hva med å stoppe opp litt - og tenke litt fremover? Selv om du i all hovedsak er ute etter kirkebrannvreng (fantastisk ord, forresten) er det jo ikke sikkert at det er det du vil være ute etter i all fremtid.

Mark IV (har en selv) er en utrolig allsidig forsterker - men som du selv har merket er vrengen mer mot silkemyk lead enn død-og-fordervelse.

Hva hvis du slår deg til ro med at du har en utrolig bra forsterker, som spiller høyt som bare rakkern, og som i all fremtid vil kunne gi deg blues-, jazz-, fusion-, rock-, santana+++-lyder når du trenger dem, og i stedet investere i en liten boks som etterligner Rammsteinlyden?

En modda Boss Metalzone gir meg i alle fall all den tunge, tunge vrengen jeg måtte ha behov for. Noe å tenke på?

Endret av Tstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg synest 15000-16000 er mye uansett for en Rectifier.

Selv om en Rectifier er lettere å skru på enn en Mark IV er det absolutt ingen P&P forsterker. Skal du ligge ut såpass mye på en brukt Recto ville jeg også testet Framus Cobra som ligner på Rectifier lydmessig, men med langt bedre cleankanl (du sier du spiller en del clean).

2 vs 3-kanaler: Har selv eid en 2 kanals Rectifier (Tremoverb) og spilt på 3-kanalsutgaven (og 2-kanals standard Rectifier). Er ikke i tvil om at jeg likte 2-kanalsutgaven best, men dette er selvsagt subjektivt.

Rectifier er absolutt en bra forsterker, men jeg solgte min fordi jeg ble litt lei av soundet og det faktum at den ikke er veldig lett å skru på (noe jeg mener gjelder for mange Mesa-forsterkere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.