Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp med forsterker.


fritt

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[quote name=fritt' date='23.10

.2009 - 12:18' timestamp='1256293139' post='360240]

Veldig godt poeng, men jeg ble litt confused her. Finntes det mange forskjellige dual rectifiers? 2 kanaler 3 kanaler etc?

jeg har dual rectifier sjøl som du sikkert skjønner. jeg har dual rectifier med 3 kanaler (forvirrende ja). da har vi clean, crunch og heavy for å si det enkelt. 2 kanaleren er jeg usikker på hvilke kanaler er på, men tipper clean og heavy. jeg valgte 3 kanaleren fordi jeg ville ha den ekstra kanalen til å kunne bruke på litt snillere partier etc.

forresten, hvis dere ligner på tesseract musikalsk sett så er jeg fan alt :wub:

WallOfSound4-1.jpg

855922729.jpg

der har du forskjellen..

Endret av tomsti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det simplifiserer litt, så det er foskjellige typer.

Å ha en god clean lyd er viktig ettersm vi bruker en del clean. Cleanlyden er ganske gd har jeg hørt. Vet at den ikke er i nerheten av en mark. Men den er brukbar? Uten å leggen en chorus foran?

Kan forresten ikke vente til "one" kommer ut. Det blir utrolig bra. De gutta er geniale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det simplifiserer litt, så det er foskjellige typer.

Å ha en god clean lyd er viktig ettersm vi bruker en del clean. Cleanlyden er ganske gd har jeg hørt. Vet at den ikke er i nerheten av en mark. Men den er brukbar? Uten å leggen en chorus foran?

Kan forresten ikke vente til "one" kommer ut. Det blir utrolig bra. De gutta er geniale!

jeg er en av de som digger Cleanlyden, den er egentlig ganske smooth om du tweaker litt her og der. Jeg er superfornøyd med ampen, den er allround. har du kabinett da? det er og veldig viktig, spesielt til rectifieren som er ganske kravstor til partnere ;) snakker av erfaring dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enda, leter etter noen som selger en Dual, eller forsovet en som vil bytte. Fant en kar, men han ville teste ampen, og han bor i bergen, så det funker dårlig. Det blir nok en Dual rectifier 3 kanaler, tener jeg, eller en sånn Diamond Nitrox, som høres jævlig rå ut. Aner ikke når one kommer, de er i studio nå. Han nye vkalisten ble announca her forleden, og de releasa en ny sang"lamient" eller no, Den var ufattelig mektig. tipper etter jul en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da har du svært lite å tape på den saken. spørsmålet er om du skal velge 2 eller 3-kanaleren, ettersom 3ern er litt mer etterspurt.

Hæ!

det er jo første utgaven av 2kanalers Rectifier som satte den på kartet og er den mest populære.

Jeg hadde tilgang på Mesalageret til Fotophono når jeg jobba i musikkforretning så jeg har prøvd mange rectoer.

Den første 2 kanalsutgaven er knallbra og er den de store gutta (Metallica, Rammstein, Lynch osv) har brukt opp igjennom.

Skjønner forresten ikke greia med at noen tror at en dårlig cleanlyd blir bedre med chorus??

Shit in shit out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror 3 kanaler er for meg, ettersom jeg også kan hende å bruke cruch kanalen. Er de helt identiske ellers?

Nope!

Husk at selv om Mesa ikke er en liten boutique fabrikant har de altid vært glade i å tweake modeller

opp gjennom åra uten å alltid skifte modellbetegnelser!

Dette er ikke uvanlig ellers heller, kan være så enkelt som at visse deler ikke er enkle å få tak i lengre, går opp i pris osv...

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konnis, du tenker på triple rectifieren. :) Mesa produserte både dual og triple med to kanaler, men gikk etterhvert over til 3 kanaler (er jeg i alle fall 99% sikker på :ninja: )

Singel er 50w, Dual er 100w og triple er 150w, uansett om de har to eller tre kanaler. :P

Jeg har hørt at tokanalerene er litt mindre agressive/spisse i tonen enn trekaneleren, men det kan jeg ikke si sikkert, for jeg har ikke prøvd begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ!

det er jo første utgaven av 2kanalers Rectifier som satte den på kartet og er den mest populære.

Jeg hadde tilgang på Mesalageret til Fotophono når jeg jobba i musikkforretning så jeg har prøvd mange rectoer.

Den første 2 kanalsutgaven er knallbra og er den de store gutta (Metallica, Rammstein, Lynch osv) har brukt opp igjennom.

Skjønner forresten ikke greia med at noen tror at en dårlig cleanlyd blir bedre med chorus??

Shit in shit out!

ja, det får kjære trdåstarter finne ut sjøl, jeg syns 3 kanaler er best kontra 2 kanaleren, men det er en subjektiv sak.

enig i deg med cleandelen, man trenger ikke chorus, men det blir en anna, og i en del tilfeller mer levende lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.