Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp med forsterker.


fritt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp angående min forsterker. Jeg spiller gitar i et Prog/heavy metal band, og bruker mye ekstrem distortion lik tonten til meshugga, og mye i clean lik Opeth, etc. Og jeg har en Mesa Boogie mark IV. Denne ampen som dere sikkert vet en nydelig tone, og spiller fett, men jeg får ikke den vreng lyden jeg leter etter ut av den, uansett hvor mye jeg prøver. JEg leter etter den chuggy, men alikevel sinte tonen til band som TeseracT, Meshugga etc. Jeg har hørt at denne ampen inneberer mye skruing, og tweaking, men jeg finner ikke det jeg leter etter i det hele tatt. Jeg har vudert å kjøpe em boost å sette foran, men lurer nå på om dette i det hele tatt er den riktige ampen for meg. Jeg derfor på om jeg skal selge den, å kjøpe en dual rectifier.

Er jeg helt påjordet her? om jeg er det kan jeg få noen tips, jeg begynner å bli DRITT lei av å måte bruke halvparten av tiden på å skru.

MVH Frithjof

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg spilte på en MKIV i mange år og likte den godt men det høres ut som det er helt feil amp for deg...

Mark serien og Rectifier serien er vel omtrent så langt man kan komme fra hverandre når det gjelder Mesa.

Mark serien er mye smoothere.

Rectifier er nok mer din gate vil jeg tro.

Cleanlyden er ikke i nærheten av MK IV men det er ikke noen som kjøper en Rectifier for cleanlyden uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt på en rectifier før, og jeg digga den. Nå er jeg i kontakt med en som vil bytte. Er dette et dumt valg? Burde jeg heller selge den? Er den verdt mer?

altså, i penger er vel mark verdt mer en enn rectifier. men spørsmålet du skal stille er ikke hvor mye den er verdt, men hvor mer fornøyd du blir med valget av ny amp ;) og hvis du ikke liker marken så godt, men liker rectifieren, da skulle vel ikke valget være så vanskelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.