Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Idiotbygge


Anbefalte innlegg

Hei alle glade =)

Går og kjeder meg om dagen ettersom jeg er sykmeldt, men titta litt rundt i garasjen

og kom på en idee :lol: Lurer på hvordan det her kommer till låte :lol::lol:

Er det noen som har testet det noen gang??? kommer det til og höres bra ut eller blir det for jävlig?

he he he , må jo teste allt

20091021285.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Velkommen etter!

Ta en kikk på denne tråden. Castor Fibers engangsgitar - Gitarnorge - Norges største gitarforum

på youtubevideoen hører du lyden fra den, kjørt gjennom en Ensoniq DP-4. Det låt faktisk ganske fett! helt brukbart, egentlig, og mye bedre enn det vi hadde regnet med å få til. Noe "tone nirvana" kan du ikke regne med. Når ser det ut som om du har tenkt å legge litt mer jobb i finish enn det jeg gjorde, men jeg visste jo at gitaren kom til å bli satt fyr på, og hoppet på.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Velkommen etter!

Ta en kikk på denne tråden. Castor Fibers engangsgitar - Gitarnorge - Norges største gitarforum

på youtubevideoen hører du lyden fra den, kjørt gjennom en Ensoniq DP-4. Det låt faktisk ganske fett! helt brukbart, egentlig, og mye bedre enn det vi hadde regnet med å få til. Noe "tone nirvana" kan du ikke regne med. Når ser det ut som om du har tenkt å legge litt mer jobb i finish enn det jeg gjorde, men jeg visste jo at gitaren kom til å bli satt fyr på, og hoppet på.. :D

He he he ja det var jo den jeg fikk ideen av jo ha ha ha, men vste ikke hvordan mikrofoner dere hade brukt og att du hadde byggt den visste jeg ikke :lol::lol: men jävlig rå lyd var det jo i den. ja jeg skall jo bruke allt fra en telecaster som jeg hadde liggende og var såsugen på og pröve det he he he , ja finishen kommer jeg til og legge litt jobb på om den låter bra , hvis ikke får jeg vell sette fyr på den hi hi hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at det går bra å lage den som en "showgitar". Altså en gitar man kan bruke på for eksempel en låt, der man kanskje starter opp med litt forsiktig kassegitarlyd og fingerspill, og så tar man av med litt vreng, ekko, flanger og annet tilhørende. Det er fullt mulig å få det til å låte kurant. Noen "hovedgitar" blir det vel neppe for noen.

Og du- en sånn "launchpad" med litt små hylere eller annet fyrverkeri er ganske effektfullt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du den bridgen til å sete med så høg tension i strengane og så tynt materiale å skrue brigen fast i? Eller har du lagt på forsterking på undersida? Ser i alle fall tøft ut ;)

Det skall dit en forsterkning på underida siden , bare anpasset delene så lenge så derfor sitter strengene på men ikke spennt

dem . Takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at det går bra å lage den som en "showgitar". Altså en gitar man kan bruke på for eksempel en låt, der man kanskje starter opp med litt forsiktig kassegitarlyd og fingerspill, og så tar man av med litt vreng, ekko, flanger og annet tilhørende. Det er fullt mulig å få det til å låte kurant. Noen "hovedgitar" blir det vel neppe for noen.

Og du- en sånn "launchpad" med litt små hylere eller annet fyrverkeri er ganske effektfullt.. :D

he he he ja jeg ser virkelig fram imot att den skall bli klar ha ha ha ha

ultimate "festgitaren" eller kjöre "slide" på den kansje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.