Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland Cube 80X


Atomic

Anbefalte innlegg

Hei, har noen prøvd denne forsterkeren? Hva syns dere i så fall om den?

Men det jeg egentlig lurte på, var om noen vet hva det er rimelig å ta for en slik brukt en? Jeg skal ha ny, men mulig jeg skal selge igjen etter hvert. Hvor mye taper den seg i verdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller på dem daglig i butikken. Veldig solide og gode forsterkere, og absolutt bra.

Men spørsmålet som dukker opp er jo: Hvorfor trenger du 80x? Hva gjør den for deg som ikke 30x klarer?

Må du spille veldig høyt eller har noen andre gode grunner er det jo i boks, men de fleste er superhappy med 30x. :)

De taper seg vel neppe noe mer enn 40% i verdi brukt, men de er ikke så lett omsettelige som f.eks 30x heller.

Du kan jo også vurdere spider IV-serien også. De største forsterkerne der er skikkelig bra (75W). (det er ganske store forskjeller i muligheter fra 30w til 75W, så det er ikke bare størrelsen som teller, men også funksjoner) Prismessig og kvalitetsmessig er den nok bedre i mine ører, men det er jo en smakssak. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt fordi jeg har firetusen å bruke og evt. rester må leveres tilbake, hehe;) Og fordi den skal overdøve trommer både live og på øving. Apropo det, spiller den høyt nok til å kunne brukes live, uten å mikkes opp? I litt små tilstelninger, puber, bryllup osv.?

Og en ting til, er det mulig å få fin jazztone i rolanden, og den spidern? Ser at selveste Lee Ritenour visstnok bruker spidern...

Endret av Atomic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spider IV 75 låter mer allsidig på høyt volum og har mer fleksibilitet.

De kan vel brukes live uten å mikke opp, men det vil jo alltid låte veldig ujevnt i lokalet. Kan bli helt supert eller skikkelig kjipt avhengig av situasjonen. :)

Har du mulighet til å stikke innom noe sted hvor de har begge? Det er jo bare å høre dem opp mot hverandre.

Hvis du på død og liv må bruke opp 4000 kan du jo slenge med en god kabel, tuner eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt en Line6 Flextone III? Tror du kan få den importert for omtrent den prisen, evt om du klarer å finne en på bruktmarkedet. Det er hvertfall noe av det bedre jeg har vært borti av modelleringsforsterkere.

Spilte rimelig høyt også såvidt jeg husker.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.