Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seymour Duncan Hot Rails™ for Strat SHR-1


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny pickup til min strat i bridge posisjon, og har egentlig bestemt meg for Seymour Duncan Hot Rails ™ for Strat SHR-1, men vil høre hva gitarproffene på forumet har å si :). Jeg skal ikke ha EMG pga jeg ønsker en humbucker i single coil størrelse.

Erfaringer/Anbefalinger?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hot Rails er veldig tøft, hadde en slik i Straten min før! Regner med du har hørt på lydklipp osv.?

Den låter jo ikke som humbuckere flest, pga. størrelsen. Mer mellomtone, mindre bunn, og fortsatt en god del Strat-«quack». Ganske særpreget lyd, på en positiv måte :)

Dave Murray i Iron Maiden bruker Hot Rails!

Skal du bytte ut kun bridgepickupen må du regne med at det blir GANSKE stor forskjell i output mellom den og singlecoilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig hvis du kan å bruke en loddebolt. Men humbuckere skal gjerne ha andre verdier på volumpoten enn singlecoils... Vet ikke hva som er mest vanlig i gitarer som har begge deler, dette kan sikkert noen andre svare på :)

P90 er per definisjon en singlecoil, men den låter helt forskjellig fra typiske Strat og Tele singlecoils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

potensiometer?

Men humbuckere skal gjerne ha andre verdier på volumpoten enn singlecoils... Vet ikke hva som er mest vanlig i gitarer som har begge deler, dette kan sikkert noen andre svare på :)

Volumpot = potensiometer = volumknapp

Volum og tone potensiometerne har litt ulike motstandsverdier på gitarer med humbuckere og singelcoil pickups. Standard er 250k ohm for gitarer med singelcoils og 500K ohm for gitarer med humbuckere.

Skal du montere en SD rail pickup i en strat kan du imidlertid fint beholde det eksisterende volumpotensiometeret. Produsenten anbefaler også dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes SD er litt dyrt, for det er det, kan jeg anbefale Guitarfetish sin versjon av den. Låter konge til en brøkdel av prisen.

www.guitarfetish.com Helt greit firma å handle med.

TrickedOutGuitar har kopier av SD hot rails som er enda billigere enn GuitarFetish. 20 USD inkl frakt til Norge. Har prøve Tele-versjonen og den er helt grei.

http://www.trickedoutguitar.com/TOG_CHROME_RAILS_HUMBUCKER_SINGLE_COIL_SIZE_p/togcr.htm

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.