Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken hals?!? Hjelp meg...


Gjest

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg forskjellene på D, C og V shape? Jeg har aldri kjøpt en gitar usett og har aldri gidda bry meg å finne ut om de forskjellige halsformene en at det eller det liker jeg...

Nå skal jeg kjøpe med en Fender og har fryktelig lyst på en 50's strat som har en "soft v-shaped neck"... 60's straten frister også og har en "C-shaped neck"...

Bare halsen ikke er smellfeit spiller det egentlig ikke så stor rolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gitarister foretrekker forresten tykkere halser! Du må selv prøve de forskjellige halsene for å kjenne hva du liker best! Med en tykk hals får du faktisk mere sustain i gitaren.

Det er ikke bare tykkelsen, men også bredden på halsen som er med å avgjør hva du liker best.. men det avhenger også lit med hva du spiller for noe.. For en kassegitar f.eks er det lite praktisk å ha en smal hals om du spiller mye fingerspill og triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh..

Joda. Har spilt gitar lenge nok til å vite hva jeg liker av halser og at tynne ikke nødvendigvis er "best", men ellers takk :P:D

Lurte bare på hva som mentes med de bokstavene siden jeg aldri har gidda å sette meg inn i det. Takk for linken! Tenke meg det var noe i den duren, men nå trenger jeg ikke lure lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.