Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsker tips til ny øks :-)


Paul W

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

men ettersom du er nybegynner så har du sikkert ikke så sinnsykt behov for ei superbørse. kjett om du skal finne ut at du vil slutte. veit du hva jeg hadde gjort? jeg hadde delt opp penga til en god gitar OG en god forsterker, begge deler er viktige ;) den ene utfyller den andre osv. et godt tips!

Nå nevnte vel trådstarter at han skulle spille gjennom en 6505, så akkurat forsterkeren trenger vel kanskje ikke umiddelbar oppgradering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en grundig gjennomgang av fordeler og ulemper med ESP og Jackson gitarer når de settes mot hverandre :blink: Det blir nok et langvarig besøk hos Hagstrøm når de åpner på torsdag for å prøve litt diverse tenker jeg... Og til tips for Custom gitarer, takk, men nei takk - jeg vet faktisk ikke hva jeg ville hatt, så jeg tror det vil være lettere for meg å ta noe ut av en rack, prøve, og si om jeg liker'n eller ikke. Dessuten klør det etter å få en god gitar i henda igjen, for jeg har en drøss med gode idéer til riffs som jeg må få testa ut :-P Og da har jeg ikke tid til å vente så lenge :rolleyes:

Til hvem det nå var som mente jeg burde dele potten i to og kjøpe god amp for penga, JA jeg er helt enig. Nå har jeg heldigvis muligheten til å lempe på krav både ene og andre veien, og jeg kan strekke meg utover grensa jeg har satt meg i forhold til pris også hvis jeg må. Jeg liker 6505 lyden, så jeg driver og skummer etter en til en noenlunde pris. Har tidligere hatt Marshall, som jeg også syns er fett, men denne gangen er jeg på jakt etter en litt annen greie. Og selv om jeg _kan_ bruke 25 lapper på gitar, så betyr ikke det at jeg _må_ bruke 25 lapper på gitar :-)

LP Custom er også bra greier, men jeg er ikke på jakt etter Gibson sounden - tror jeg. Funker fett på 6505 da, det skal sies. Har litt lyst på noe som "ser" metal ut også, så noe i den gata som den ESP'en som ble linka tidligere i tråden kanskje? Likte i alle fall den godt på utseende. Har spilt Strat type gitarer siden jeg var 10, og det er etter hvert en stund siden :P så denne gangen vil jeg ha noe som både ser og låter kvassere enn tidligere! :)

Kommer definitivt til å poste bilde når jeg får nye leketøyet i hus da, helt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så glad i KV2'en for å være ærlig. Men en RR med Seymour Duncans har utrolig digg lyd! Prøvde en god del LTD gitarer med EMGer og en RRnoe med Seymours, og Jacksonen låt ubestridelig best. Men nå er jeg veldig glad i ESP selv, er en stor Metallicafan:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en god del LTD gitarer med EMGer og en RRnoe med Seymours, og Jacksonen låt ubestridelig best.

Aktive EMGer og passive Seymour Duncans kan på ingen måte sammenlignes! Det der sier jo bare mer om pickuppreferansene dine enn det sier om kvaliteten på gitarene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.