Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsker tips til ny øks :-)


Paul W

Anbefalte innlegg

Hei alle,

jeg er lysten på ei ny øks, og har i den forbindelse lyst på noen tips til hva jeg bør se etter.

Har tidligere vært den stolte eier av Gibson Les Paul og Fender Stratocaster (signatur), pluss noen billige tjafsegitarer.

Nå har jeg lyst på en litt metal øks, med kvasse pickup'er, lav action og lettspilt glede. Siden jeg ikke bruker gitarene voldsomt mye, er jeg ikke på jakt etter noen superfancy überkostbar sak, men noe som gir ekstreme mengder spillegleder for pengene.... prisområde 5'-25' tenker jeg.

Nøkkelord er lettspilt, lettspilt og lettspilt. Og metal. Noe jeg kan leke med, for å si det sånn.

Noen forslag, anyone?

Paul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

5-25.. det var jo et rimelig solid sprik :P

Når du sier lettspilt så tenker jeg personlig tynn hals, noe som igjen fører til at jeg tenker på Ibanez. Kanskje du finner noen fine prestige modeller som kunne passet? Når det gjelder pickups så er det jo "standard" å kjøre aktive EMG's, men jeg personlig synes det blir dødt og livløst. Bare Knuckle pickups skal være knallbra. Dette er jo en mulighet.

Vet ikke hvor villig du er til å bytte ut ting på en ny gitar, men jeg tror jeg ville gått for en som er behagelig å spille med og heller bytte pickups enn å kjøpe en "ferdig" metaløks..

Uansett.. Jeg har satt mine øyne på Carvin. Har aldri prøvd en, men de skal ha en helt spesiell feeling (positiv feeling :P). De koster alt fra 7 lapper til 20 lapper. Alt ettersom hva du vil ha på den.

Endret av Saurus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 25000 kan du jo velge fra øverste hylle, da blir det veldig mange gode valgmuligheter...

Innenfor 5000 - 25000 kan du jo ende opp med alt fra Ibanez Rg til Suhr Modern.. eller noe midt imellom. Vanskelig å foreslå noe konkret da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke feil nei, mente det jeg skrev om prisområde 5'-25' :-)

Dette fordi jeg har en jall-gitar jeg kjøpte for $70 som er kjempedigg å spille på, så jeg vet at man kan være heldig å finne rimelige gitarar som gir mye for pengene. Samtidig erkjenner jeg at om jeg legger ned litt ekstra, får jeg kanskje det også - men det må være bra mye ekstra for at jeg skal føle den ekstra verdien :-)

Gitaren skal brukes på en Peavey 6505 amp, og skal brukes til å lage grim og grusom metal :-)

Bytte ut pickup'er på en ny gitar er for så vidt streit, hvis det betyr at jeg finner en streit gitar som plutselig er helt sjef ;)

Den Ibanez'en som ble foreslått ser for øvrig helt streit ut, noe slikt kan absolutt være aktuelt - uten at jeg har sett prislappen på den enda da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Jackson - stort bedre metallgitarer finnes ikke!

Du nevner at øksa skal være godt egnet for lav action og være lettspilt, samt ha kvasse pickups. Den beskrivelsen passer vel ganske godt til de fleste kvalitetsbygde modeller av Jackson.

Jeg tviler på at du er ute etter noe altfor piggete, så du kan jo sjekke opp Soloist-serien? Det er vel kanskje den aller mest klassiske super-straten til metal...

Vil du ha Floyd Rose eller fast bro? Aktive eller passive pickups?

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,

jeg er lysten på ei ny øks, og har i den forbindelse lyst på noen tips til hva jeg bør se etter.

Har tidligere vært den stolte eier av Gibson Les Paul og Fender Stratocaster (signatur), pluss noen billige tjafsegitarer.

Nå har jeg lyst på en litt metal øks, med kvasse pickup'er, lav action og lettspilt glede. Siden jeg ikke bruker gitarene voldsomt mye, er jeg ikke på jakt etter noen superfancy überkostbar sak, men noe som gir ekstreme mengder spillegleder for pengene.... prisområde 5'-25' tenker jeg.

Nøkkelord er lettspilt, lettspilt og lettspilt. Og metal. Noe jeg kan leke med, for å si det sånn.

Noen forslag, anyone?

Paul :-)

Esp Sv:

Instrumentbutikken.no : ESP SV-STD BLK [2208] - Kr.17.306,-

Bilde: http://www.franky-net.eu/img/guitars/ESPSV/CIMG2475.JPG

Veldig tynn hals, Emg 81 pickups (kan byttes ut), 24 frets, floyd rose og UTROLIG VAKKER :wub: !

Har spilt en av disse, beste gitaren jeg har spilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.