Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar reim


ElkoGuitarist

Anbefalte innlegg

Anbefaler deg å kjøpe en brei lærreim. De er MYE bedre enn de ekle stoffreimene. De virkelige gode lærreimene er riktignok en del dyrere enn de billige stoffreimene, men dette er en investering av dimensjoner =) Jeg vil si at en 5-6-700 kroner for en skikkelig god reim er på sin plass.. Jeg har brukt min i snart 6 år and it keeps going and going and going and going =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunnen enig med Aphelion. Kjøpte ei tilsynelatande god lærreim i lag med Straten min, men den blei kjapt utskifta med ei heilt standard Ernie Ball-nylonreim (trur det er nylon ja...) Så Elko, om du går for lærreim skal du få kjøpe mi rimelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de billige, standard Fender-reimene er utrolig gode, men det er kanskje bare meg.

Som de andre sier; lærreim gir bedre støtte og er mer behagelig å bruke helt frem til du skal "flytte" gitaren, og du flytter med deg hele t-skjorta fordi reima henger fast i den..

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at folk foretrekker lærreim pga. komfort, men det er ikke særlig praktisk når man skal være ape på scenen. :D

Gaffa på baksidan av remmen löser klister-problemet :) .

Her utvises erfaring ser jeg. Nå har du lært noe nytt idag og aphelion :lol:

Har et par fender reimer, og syns de er ekstremt gode til midt på treet tunge gitarer som strater. Til tyngre gitarer er bred lærreim tingen. Kommer ann på gitaren med andre ord, vondt å stå lenge med en gitar og la reima skjære seg nedi skuldern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaffa på baksidan av remmen löser klister-problemet :) .

Det kan sikkert funke. Men de fleste lærreimer er en god del bredere enn vanlige reimer også, og det liker jeg ikke... :P

Men nå har jeg allerede mange fler reimer enn jeg har gitarer, så det er et ikke-tema :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.