Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God noisegate i stompbox-format, hva finnes?


Konnis

Anbefalte innlegg

Å plassere en noisegate i loopen har vel ingen funksjon? Skal den ikke fjerne støy fra mikrofonene + pedaler / støyen før preampen?

Det kan være et poeng å ha en noise gate etter preamp - særlig i en high gain setting. Det er dette som er poenget med Decimator G-String i alle fall. Usikker på om NS-2 funker på liknende måte.

The Decimator G String provides a totally independent channel of Decimator noise reduction that can be inserted into a series effects loop or after a preamp section with the advantage of having the Decimator level detectors track the guitar signal directly. With the G String pedal you can set the threshold and no matter what level of noise the Decimator will track perfectly without any side effects. And the amazing thing is that you can switch from high gain to your clean channel and never have to switch the Decimator G String off due to the threshold being set too high. It’s simply transparent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Tenkte at jeg bare skulle bruke denne tråden igjen istedenfor å lage en ny.

Men jeg leter en bra Noise Supressor/Noise Gate i pedal form til 6505 Toppen min, og lurer på hva folk anbefaler(vet at jeg har spurt om det tidligere i tråden, men det begynner å bli en stund siden :P). Har hørt mye bra om både Boss NS-2 og ISP Decimator, så er ikke helt sikker på hvilken jeg skal velge. Kan forresten NS-2'en kobles i Effekt-loopen slik som ISP'en kan?

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe billig Behringer-greier virker?

Har ingen erfaring med dedikerte Noise Gate-stompbokser, men har Line 6 Pocket Pod og Behringer X V-amp, og det er KLASSEFORSKJELL mellom Noise Gate på Behringer og Line 6.

Begge må skrus ganske høyt for å virkelig effektivt bekjempe støyen, men mens Behringeren dreper all sustain på selv relativt lave innstillinger, så går det helt fint å finne et godt kompromiss med Line 6.

Jeg ville ikke gått for en Noise Gate fra Behringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I effekt-loop bruker du vanlige gitarkabler eller patchekabler. Mellom topp og kabinett bruker du høyttalerkabel. That's it.

Vær klar over at ikke alle effekt-looper er like gode - noen av dem kan ha litt egenstøy, så jeg anbefaler at du prøver følgende:

1. Plugg en kort kabel i loopen, slik at signalet går rett fra Send til Return. Dersom dette støyer har du et problem...

2. Plugg en delay-pedal e.l. i loopen og sjekk hvordan det høres ut. Bruk en eller annen pedal som ikke farger lyden for mye (vrengpedal i loop er en dårlig idé...)

P.S. ISP Decimator er vel beregnet brukt i front av amp, og ikke i loop. Hvordan den fungerer i loop vil gjerne variere fra den ene ampen til den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.