Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multieffekt-pedaler


Anbefalte innlegg

Hei har drevet en god del research rundt forsjellige multieffekter, og har kommet så langt at en Boss ME-70 pedal står for innnkjøp.

Så over til saken, er det bra eller billigere å kjøpe fra USA? Denne virker jo mye billigere enn det en får her i Norge. Er det noen som har noen erfaringer med å bestille fra for.eks ebay? Hva omtrent vil frakten ligge på, og hvor lang vil det ta før pakken ankommer postkontoret?

Gi gjerne en komentar på Boss me-70 pedalen også

Hilsen ny på forumet ;)

Endret av Lars Nigardsøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne den men ser den ikke, kan du gi en link?

Den ligger som sticky (nr 4 i listen) under Elektrisk gitar forumet - du lette ikke sånn veldig da skjønner jeg :)

Vel, uansett - her er lenken : Gitarkjøp i USA- erfaringer? - Gitarnorge - Norges største gitarforum

Kort fortalt er regnestykket for import uansett land slik :

Varepris

+ Frakt

+ Moms ved import (25% av totalsummen altså - varepris + frakt)

+ Fortollingsgebyr (150-200,-)

Frakt avhenger av vekt, størrelse og ikke minst fraktselskap og ulike butikkers avtaler med slike. Men regn med fra ca 50$ med mindre det er noe småtteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva fikk deg til å velge ME-70?

Jeg er i grunnen på jakt etter multieffektbrett selv, men jeg har ikke bestemt meg enda. Skal bare bruke effekter og ikke ampsimulering, noe jeg er usikker på om ME-70 har?

Folk her på forumet har sagt at de er veldig fornøyd med boss pedalen, det samme sier mange flere rundt på andre forum.

Kvaliteten på effektene skal vere ganske bra samt mye mer, så jeg tror dette er et bra kjøp.

Så er det jo merket boss også, som er skikkelig greier.

Endret av Lars Nigardsøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva fikk deg til å velge ME-70?

Jeg er i grunnen på jakt etter multieffektbrett selv, men jeg har ikke bestemt meg enda. Skal bare bruke effekter og ikke ampsimulering, noe jeg er usikker på om ME-70 har?

Da kan jo ME-50 være et valg - den har ikke ampsimulering.

Ligger en til salgs på forumet her (det er jeg som selger den ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte mitt ME-50 brett og byttet til ME-70.

Dette angrer jeg på i dag. Lydkvaliteten er nogenlunde den samme, men jeg er nok mer opptatt av å bruke STOMP funksjonene enn preamp delen. Mye mer "skruing" på ME-70'en. Synes også det er vanskelig å finne gode presets på nettet for ME-70 (dette blir sikkert bedre etter hvert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.