Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NY forsteerker =D


lezpaul

Anbefalte innlegg

Og noe jeg har merket er at bassen/low end i VK'en er ekstremt "boomy", den gir seg ikke med en gang liksom. Henger igjen i lufta. Ikke mye tight bunn det nei :P

Går an ja, men en forsterker veier endel (valveking 112 veier litt over 20kg, 212 veier rundt 30 tror jeg), så dyrt blir det, pluss at mye kan gå galt under transport, f. eks. at rørene ødelegges.

har ikke råd til å kjøpe i gitarbutikken , der koster den 5700 , og jeg har maks 4000 å hanle for ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket at vrengen ble mer brølete og god da jeg byttet til de rørene jeg linket til, men er jo fortsatt ikke i 6505-land, men det kan man jo heller ikke akkurat forvente..?

Hva er innstillingene dine da Konnis? Selv har jeg Bass og Treble på 9, Middle på 3,8-ish(vet det er lite, legger på mellomtone på boosten), Gain på 6. Innstillinger på SD-1: Drive på 0, Level på 9, ca, og Tone på litt under klokka 3. (ingen av disse er ment som klokkeslett, unntatt den siste, tell prikker).. håper du skjønte noe av det! Dette funker ihvertfall fett med LPen min, men ble utight og flubby med Ibanezen min, så det kommer jo veldig an på gitaren, men prøv innstillingene med Exploreren din, den er veldig lik LPen min, tilogmed samme pickups :) Burde bli ganske bra det.. ihvertfall i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt korrekt at det ikke er noen moderne higain-vreng i Valvekingen, men jeg synes det er en kul vreng for ting som ikke er tyngre enn Maiden og Metallica. (Vox Valvetronix som trådstarter nevner er jo heller ingen moderne higain-amp).

Som nevnt har den jo også en flott clean og takler pedaler minst like godt som en gjennomsnittlig Fender.

Om trådstarter ønsker effekter også så kan han kjøpe Korg AX1500G'n til Greener for noen hundrelapper ved siden av så blir ting feiende flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an ja, men en forsterker veier endel (valveking 112 veier litt over 20kg, 212 veier rundt 30 tror jeg), så dyrt blir det, pluss at mye kan gå galt under transport, f. eks. at rørene ødelegges.

Dyrt? 250 spenn :)

Ødelegge rør? Niks. Man plukker dem ut og pakker dem inn i bobleplast/dasspapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Morroklumpen! :)

Litt tidligere i tråden så har jeg linket til alle Valveking comboene jeg fant på finn.no, ser man bort fra comboene, så ligger det ute en topp og et kabinett som begge går for 3000 og de to Royal 8 comboene (5 watterene) som forøvrig låter dritt, til 800 og 1300. Da lurer jeg på hvor Kjutte har hentet den prisen fra, for jeg har aldri sett dem ute til 2 lapper, laveste jeg har sett er 3500 for 50 watt comboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.