Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NY forsteerker =D


lezpaul

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny forsterker , vurderer Vox Valvetronix VT30 eller VT50 , men har ikke prøvd noen , så er litt usikker . Skal spille for det meste hjemme , men litt i bandet også . Spiller på en Epiphone LP , og spiller for det meste rock . Har 3500 kr å kjøpe for , kan kanskje gå til 4000 !

Noen tips ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du får veldig fin rørclean og god rørvreng for en billig penge. Duger ikke til den hardeste, mest moderne metalen, da.

Spiller ikke så mye metal så det gjør ingenting . Men jeg skulle hatt noen effekter på forsterkeren . Har noen pedaler selv da . Men er denne bedre enn Valvetronix VT50 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, valveking kommer ikke med innebygde effekter - kun reverb. Det er en fullblods rørforsterker med 2 kanaler med separat EQ. Inkluderer også en effects-loop (effektsløyfe på norsk?). Etter hva jeg har hørt fungerer den visst bra med effektpedaler, da. Har vurdert denne selv, men er litt usikker på om den vil være så veldig bra til den typen musikk jeg spiller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektsløyde, ja. Og den funker meget bra med effektpedaler, Metal Zone låter veldig mye bedre på min VK enn på transistoramper :lol:

Hvis du spiller noe hardere enn gammel Metallica ville jeg sett på en annen amp ja :P er ikke alltid man får det som man vil med vrengen med VK'en. Kan hende rørene mine er litt spess, og er mange som bytter ut rørene sine med andre og blir storfornøyde, men.

Duger jo til metal og hvis VK'en har en god dag...

YouTube - Practicing Machine Head - Davidian

YouTube - Peavey Valveking 112 METAL Demo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den med både høyt volum og boostpedal og gud vet hva. Okei, man får mye vreng, men tight er den ikke! :P Når man skrur opp gainen på VK'en (ihvertfall min) blir vrengen fort grøtete og udefinert. Kan jo være tøft nok det, men ikke til all bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noe jeg har merket er at bassen/low end i VK'en er ekstremt "boomy", den gir seg ikke med en gang liksom. Henger igjen i lufta. Ikke mye tight bunn det nei :P

Går an ja, men en forsterker veier endel (valveking 112 veier litt over 20kg, 212 veier rundt 30 tror jeg), så dyrt blir det, pluss at mye kan gå galt under transport, f. eks. at rørene ødelegges.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.