Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor jeg kan få tak i en umbrakonøkkel til straten min?


kake

Anbefalte innlegg

Det er en standard-strat fra 1996. Trenger en umbrakonøkkel for å heve strengene bittelitt.. Har prøvd en som fulgte med en bro fra GFS, men den var for stor. Tror den var ca 1.3mm. Har også prøvd med minste nøkkelen i umbrakonøkkelsett, som også har vært for stor. Noen tips? Har lest at 0.050" er standard, og det skal vel tilsvare ca. 1.3mm, men det var altså for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har altså prøvd med minste nøkkelen på to forskjellige sett, så tviler på flere biltemanøkler vil hjelpe. Var innom jernia og clas ohlson og så etter mindre enn de jeg hadde, men minste de hadde var 1.5mm, som er det samme som den minste jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den minste typen jeg bruker er 1,2mm ca. Husker ikke om det er metriske eller tommer, men den metriske passer vel nesten 100% i tommeskruene om jeg ikke husker feil.

Men når alt kommer til alt kan det være litt lurt å bestemme seg om man trenger nøkler i tomme eller millimeter størrelse.. De har altså ulike mål. F.eks passer ikke 1/16" i skruer med metriske mål selv om den nesten er omtrent like stor som en 1,5mm metrisk nøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare kjøper en fra gitarist.no.. 31,- + 15,- i frakt, er vel greit nok. Ser ikke ut som man kan handle fra würth som privatperson..

Edit: Gitarist.no har vist et ekstra gebyr fordi varen er liten :angry: Hva er det for noe tull? Riktignok bare 15kr, men likevel.. L

Endret av kake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare kjøper en fra gitarist.no.. 31,- + 15,- i frakt, er vel greit nok. Ser ikke ut som man kan handle fra würth som privatperson..

Edit: Gitarist.no har vist et ekstra gebyr fordi varen er liten :angry: Hva er det for noe tull? Riktignok bare 15kr, men likevel.. L

Jeg kjøpte min hos Small Size Hobbyland i Trondheim, men ser ut til at den er dyrere enn den du fant på gitarist.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.