Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noe rart med forsterkeren


MatsEspen

Anbefalte innlegg

Er fremdeles n00b med rør forsterkere, så..

Har akkurat bytte pre amp røra og spilte litt der alt funka

Men så skrudde jeg det av og når jeg var nede i sta spilte den bare lavt clean lyd.

Så skrudde jeg den av for å se om det hjalp, men når jeg skrudde den av kom det en rar lyd og de røde lysene blinket.

Noen som har en ide om hva det kan være som er galt ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha på litt electrokontakt spray på rørbeina.

Det blir mye skit og møkk i sokketen.

Ta ut alle røra dine, og ha på litt spray. Deretter setter du dem inn, og tar dem ut et par ganger.

Dette burde løse opp skiten, og ampen skal få kontakt med hele røret igjen.

Hvis ikke det funker, så er noen av røra dine dårlige igjen. Det er vel helrøramp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du må ha på litt electrokontakt spray på rørbeina.

Det blir mye skit og møkk i sokketen.

Ta ut alle røra dine, og ha på litt spray. Deretter setter du dem inn, og tar dem ut et par ganger.

Dette burde løse opp skiten, og ampen skal få kontakt med hele røret igjen.

Hvis ikke det funker, så er noen av røra dine dårlige igjen. Det er vel helrøramp?

Hvor får jeg kjøpt electrokontakt sprayen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er fremdeles n00b med rør forsterkere, så..

Har akkurat bytte pre amp røra og spilte litt der alt funka

Men så skrudde jeg det av og når jeg var nede i sta spilte den bare lavt clean lyd.

Så skrudde jeg den av for å se om det hjalp, men når jeg skrudde den av kom det en rar lyd og de røde lysene blinket.

Noen som har en ide om hva det kan være som er galt ???

Fy f__en gutt...litt mange timer forran PC'en og litt for få med norskboka? :lol: Men til problemet med forsterkeren...

1. Du bytta preamprøra...hva med utgangsrøra? De går oftere enn preamprør.

2. Sikkr på at gitkablen var skikkelig trøkt inn i høle?...(finn fem feil)

3. Når den er på og ingenting er tilkoblet, kommer det sus som vanlig i høyttaleren?

4. Når du skrudde den av og du så de røde lysene, prøvde du å skru den på igjen?

Tviler på at kontaktrens vil hjelpe, jeg tror det er noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f__en gutt...litt mange timer forran PC'en og litt for få med norskboka? :lol: Men til problemet med forsterkeren...

1. Du bytta preamprøra...hva med utgangsrøra? De går oftere enn preamprør.

2. Sikkr på at gitkablen var skikkelig trøkt inn i høle?...(finn fem feil)

3. Når den er på og ingenting er tilkoblet, kommer det sus som vanlig i høyttaleren?

4. Når du skrudde den av og du så de røde lysene, prøvde du å skru den på igjen?

Tviler på at kontaktrens vil hjelpe, jeg tror det er noe mer.

Ok, jeg var slem og dissa dine norskferdigheter, sorry, det var en annen jeg. Jeg har flere jeg'er, og ikke alle er like tolerante. Jeg er selv fra utlandet og blander en del, både ord og grammatikk. Men jeg er også gammel nok til å være far til halvparten av de som er på dette forumet, og i min gamle alder merker jeg at alt for dåli språk er irriterende..har ikke dagens ungdom respekt lissom. Men seriøst, jeg er ingen linguist, og har ingen rett til slikt pirkeri.

Så jeg beklager mitt uvesentlige innspill, og vil gjerne vite hvordan det går med forsterkere din. Spytt ut...Vi vil jo at den funker for deg. Det er viktigere å spille gitar enn å lese norsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRC 2-26 funker helt fint på relay's, switch'er, kontakt overflater, som er kalde eller moderat varme.

Men, rørsokler er som kjent et meget varmt sted, hvor petroleum basert rens/smøremiddel

har tendens til å en av to ting(avhengig av produsentens tilsetnings stoffer): enten så renner det,

eller så blir det en seig brun guffe.

Ren isopropanol renser og fordamper helt. Det sikreste å bruke på rørsokler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.