Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender-delar på Squier?


Anbefalte innlegg

Hei

Svaret er nok at ganske mye vil passe, med tilpasning.

Hvilke deler hadde du tenkt å bytte, og tenkte du å bytte med USA-deler, eller Mexico-deler? Såvidt jeg vet, er det forskjell på f.eks. avstand mellom "tremolofesteskruene".

Selv har jeg byttet ut f.eks tremolo og plekterbrett på en affinity-strat med deler fra guitarfetish.com. Jeg bestilte en "import strat upgrade trem", som etter en runde med Dremelen passet fint. Plekterbrettet måtte jeg borre nye hull til, men det er jo ikke hokuspokus.

Du må nok bare måle og dobbeltsjekke for å være sikker hva som passer før du evt bestiller deler.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. De fleste mexicanere og squiere bruker deler som er laget etter metriske mål, men USA Fendere bruker deler som er laget etter tomme mål. Det hele avhenger med andre ord av hva du skal bytte. Vær oppmerksom på at affinity modellene heller ikke følger standard Fender mål i kropp og hals. (F.eks tykkelse på kroppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, om ein er ute etter å sete saman ein Partsocaster er kanskje ikkje ein brukt Affinity det beste alternativet altså? Tenkte kanskje det var ein rimeleg måte å skaffe seg ein kropp/hals på, men om det er slik at det blir litt "tipping og håpe på det beste" med tanke på utskifting av delar trur eg nok det blir å kjøpe kropp og hals som går i lag med originale Fender-delar... Det luraste vil nok vere å IKKJE bruke meir pengar på gitar i det heile tatt :blush:

Endret av Chuck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, selv har jeg oppgradert min affinity strat med ny hals, ny tremolo (import upgrade tremolo), ny micer og ny elektronik. Er kjempe fornøyd med resultatet og sparte masse penger på å benytte meg av en squier som utgangspunkt. Eneste stedet e skar meg på var når e bytta tremoloen: blokka som strengene går igjennom er ment for vanelig squier eller mexicanske stratter. Affinityen er akkurat for tynn i "kroppsplanka" så lokket bak vil bule utover når du prøver å tette det igjen, samt ligge i veien når du bender tremoloen. Det er ingen big deal. Selv lar jeg bare det være åpen inn til fjærene, men det er bare å slipe bort noen millimeter på bunnen av blokka så ordner det seg.

Selve straten ga jeg 700 for. Med det resultatet jeg har nå har jeg gitt mellom 3000 og 3500kroner.

EDIT: Delene jeg har satt på er ikke orginale fender deler. (Gikk litt fort i svingene når jeg leste) :rolleyes:

Endret av evenlegit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.