Web Analytics
Gå til innhold
Sjakk

Strenger

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke skjønt dette med strenger.... vis en av mine strenger skulle plutselig ryke hvordan finner jeg den strengen jeg skal ha...? lizzom any tell me?

elektrisk gitar

og....

er det Gauge ellr.... :P

eksmpl vis den tynne E strengen skulle ryke....hvordan hadde jeg funnet ut på internetbutikk hva jeg skulle ha :P

Takk for svar....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er litt tid siden du skiftet strenger, er det som før nevnt greit å skifte alle. Hvis du akkurat har skiftet, er vel de mest brukte strengene merket slik, når strengesettet er fra .009 til .042, fra førstestrengen til sjettestrengen. Første streng er den tynneste.

.009- E

.011- H (eller B )

.016- G

.024- D

.032- A

.042- E

Hvis du har et såkalt .010- sett på gitarene, er tallene annerledes. Målene er oppgitt i tommer, og går på tykkelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken string also....

men.... så jeg kan lizzom bare kjøpe et helt elixir sett, så no worries?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel en av de to tynneste strengene, hvis gitaren ikke har skarpe kanter. Hvis man bender mye, ryker strenger fortere enn hvis man ikke gjør det. Det at strenger ryker, er relativt vanlig. Ikke noe å mase med, så sant det ikke skjer veldig ofte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjakk- ingen blir imponert over "engelsk"- kunnskapene dine. Skriv vanlig norsk, og dropp de kule frasene. Vi andre gjør det, stort sett. En gang til og jeg øker warn.

Og ja, et vanlig .010- elexirsett er bankers. Så sant du ikke har en gitar med Floyd, og det ikke har sittet for eksempel .009 på den fra før. Det er ofte en god idé å fortelle hvilken gitar man har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns dette begynner å minne litt om mobbing. Har egentlig aldri sett folk være såpass pirkete på noe annet webforum. Bare påpeker det, 'no offense'.

Dere får kanskje legge til i forumreglementet at bruk av engelske fraser ikke er tillatt? Hvis ikke blir det kanskje litt teit å gi folk Advarsel på grunn av det...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ryker så og si aldri strenger lenger. Det har litt med spillestil å gjøre, men det har vel mest å gjøre med at jeg skifter strenger ganske ofte. (Minst annenhver mnd. selv om gitarene blir brukt lite.)

En periode røk D-strengen ofte på ene Tele'n og da var en runde med fint sandpapir på sadelen løsningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....makt gal er ordet.

Maktgal.

Syns dette begynner å minne litt om mobbing. Har egentlig aldri sett folk være såpass pirkete på noe annet webforum. Bare påpeker det, 'no offense'.

Dere får kanskje legge til i forumreglementet at bruk av engelske fraser ikke er tillatt? Hvis ikke blir det kanskje litt teit å gi folk Advarsel på grunn av det...?

Hadde du kjent hele historien hadde du sett annerledes på det. Sjakk er blitt tatt på dette tidligere, og fått en advarsel. Nå som dette er sagt håper jeg denne saken blir liggende, og at Sjakk tar seg sammen!

-MODERASJON SKAL IKKE KOMMENTERES-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg forstår ikke helt det med gauge greia det er jo forskjellige strenger men du på en måte sier jeg kan kjøpe x6 http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=6 vis jeg har skjønt det riktig

Om du kjøper ett sett med .010-strenger, får du seks strenger der den tynneste strengen er 0.010" tykk - de andre strengene er større. Du trenger bare det ene settet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.