Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT-10 eller Line 6 Pod X3 Live


Laiho94

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har begynt å spare penger,

Selv hvor lite som kommer inn, er jeg begynt å nærme meg begge deler.

Nå står valget mellom Boss GT-10 og Pod X3 Live.

Jeg lurer på hvilken av disse pedalene som er Best.

Spiller mest Trash Metal, men også annen musikk spillest=)

Er det noen som har erfaring nok til å kunne si hvilken som er bedre enn den andre, og hvorfor du synest det?

mvh,

Laiho94

PS: Gi meg gjerne andre forslag til pedaler! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For effekter -GT10

For modelleringer -Pod X3

Effektene i X3 er litt slappe og modeleringene(forsterkerlydene) i GT10 er overaskende dårlige, men den har bedre effekter en X3.

Synes switchene på X3 virker litt tvilsomme, GT 10 virker mye mer solid som Boss som regel er.

Beste tipset er å spare litt lenger å kjøpe en Axe-FX og et Ok MIDIbrett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bestillte jeg en TC Electronic Nova System fra USA og er veldig fornøyd med den. Koster like mye som GT10 der borte. Den har en analog distortion og overdrive kurs så den er ganske fet, pluss en rekke av TCE sine kjente effekter ellers !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en POD X3 og vil si at du kan få ganske greie forsterkermoduleringer hvis du vet hva du skal sku på. Legg forresten merke til at jeg sier "greie", for det er dette de er. Hvordan effektene er skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke bruker noe utover opto tremolo og en sjelden gang et innslag av screamer eller den innebygde kompressoren.

Uansett hvilken du kjøper, prøv å ignorere presetsa, og begynn fra bunnen av med å lage enkle presets rundt noen av favorittforsterkerne dine. Type gitar - amp - reverb. Less is more, og det er ekstremt hvor bra* du kan få en slik sak til å låte hvis du bare skjærer inn til beinet og kutter alle mulige space echo phaser ditt og datt.

____________________________

*tatt enheten i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.