Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til bruk på mange områder?


Oleidolet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter en forsterker som kan brukes på litt forskjellig områder. Hovedsak skal den fungere til Rock og metal, men den må ha en fin clean channel også. Effekter er ikke så viktig ettersom dette kan føres med pedaler. Jeg tror jeg helst vil ha en rørforsterker, etter min mening gir de best lyd. Det jeg da lurer på er om noen har noen forslag til forsterkere? har lenge hatt lyst på rack, men combo er ikke og forakte om det finnes noe bra.. pris er ikke så viktig, vil bare ha forslag..

Takk på forhånd.

OleIdolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en Engl Screamer 50 combo av en her på forumet. Forsterkeren har fire kanaler, og spenner fra en helt klar lyd via halvvreng, crunsh til en veldig tett vreng. Den anbefales på det sterkeste. Den koster ca 13000,- ny, men du får den brukt for 7500 - 8000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er rack du vil ha (sikker på at du ikke mener stack?), så kan du vel bare kjøpe en Axe-FX ;)

Jeg mener vell egentlig stack.. hehe altså topp og kabinett. men takk for forslag.. bar eog komme med flere:)

jeg ser også at det var litt dumt og skrive at prisen ikke var så viktig:P hehe for det ble fort dyrt. Men jeg har tenkt noe rundt 8000, men er det stor forskjell fra en til 8000 og en til 12000, så sparer jeg jo bare opp. men vil høre ders meninger.. tenker spesielt på stack..

tak for svar

Endret av Oleidolet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et 100W Marshall Stack(rør) er nesten ubrukelig på små spillejobber siden det spiller så vanvittig høyt før det låter skikkelig.

Men JVM serien til Marshall er nok et godt alternativ for deg, løp ned til musikksjappa å be om å få teste en JVM 205C.

Dette er en combo med to kanaler og blir dermed en del billigere enn en JVM4 serie som har 4 kanaler.

Kan love deg at du ikke blir skuffet om du får lov til å teste den med litt volum, men 50W er enda veldig mye og den spiller ganske høyt før den begynner å låte skikkelig (gjelder vell de fleste røramper).

Se disse videoene om JVM serien slik at du kan bestemme deg om dette er noe for deg.

Marshall Theatre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men JVM serien til Marshall er nok et godt alternativ for deg, løp ned til musikksjappa å be om å få teste en JVM 205C.

Dette er en combo med to kanaler og blir dermed en del billigere enn en JVM4 serie som har 4 kanaler.

Allsidigheten til JVM forsvinner jo når du ikke skal ha firekanalern.. Jeg mener det er verdt investeringa å legge i for å ha fire kanaler istedet for to. De spiller uansett grisehøyt begge to, og hotplate eller lignende bør man ha for å få ut skikkelig lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vet ikke hva slags størrelse det er på giggene du spiller, men som oftest vil en combo, evt et kompakt rack gjøre jobben. Både lydmessig og praktiskt sett. Særlig også i studio.

Du kan jo ta en ekstra titt på rack, utifra hvordan du gjør det kan du få et kompakt, praktisk, fleksibelt og godtlydene system. Kansje noen tusenlapper ekstra i starten, men kan lønne seg senere i forhold til oppgradering av utstyr. Kjør lite og kompakt, da blir både ryggen din og lydmannen glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.