Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Giant Steps - Earfalas


EinarG

Anbefalte innlegg

Detta låter temmelig bra!

Pluss for at du henger godt med og ikke soser deg bort rytmisk, det er det viktigste og en tøff utfordring i denne låten. Likte også at du la inn noen fine akkordidéer.

Hva jeg ville hørt mer av var litt mer distinkte fraser, statements, litt tydeligere vokabular, enten det var ditt eget eller plukka fra plater. Det er lett å la fingrene løpe for å forsøke å unngå å falle utav det, når akkordskiftene kommer så fort, og da kan fraseringen fort bli diffus.

Noen av Coltrane-frasene er jo oppbrukt til tusen, men de er veldig koherente musikalsk sett, så det kan være kjekt å lene seg på dem inntil man er mer varm i trøya.

Må legge til at jeg snakker utfra idealet, hva jeg som lytter liker. Veit utmerket godt at det er lettere sagt enn gjort på denne låta!

Endret av windofpain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utight her og der, men som du sa, så er det jo gjort på kort tid, så det får gå. Du må også jobbe med selvtilliten. Kjenner selv også at de er litt "skummelt" når jeg spiller inn og at det kan bli litt nervøst. Dette er jo tross alt en sang man ikke spiller hvis man ikke har en viss selvsikkerthet i spillinga.

Ellers veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Jeg prøver så godt jeg kan å henge med, men akkordene prøver å ta livet av meg i løpet av låta! Slipper såvidt unna med noen skrammer - men de hører mann :) Det går litt for fort for meg til å ta i bruk lure motiver og rytmiske kromspring. Men det aller vanskeligste er kontur i frasene :)

Tror ikke jeg improviserer med selvtillit over Giant steps før om hvertfall et par år ;)

Tusen takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.