Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Til den som har tid og lyst


Sharkeye

Anbefalte innlegg

Mulig jeg sporer litt av i forumet her.. Men noe som jeg tror mange med meg, som sysler med hjemmestudio, opplever som litt frustrerende er mangel på søriøse og konstruktive tilbakemeldinger på det en holder på med. Utenom "dette var tøft" og "stå på" kommentarer (greit det og da..).

Så det jeg her lurer på er om noen muligens kan føle seg kallet til å gi meg et par konstruktive råd og tips hva gjelder studioteknikk!? Hvor trør jeg feil? Hva er det svakeste ved produksjonen min? Hva bør være mitt neste trekk?

Kort om meg og mitt:

Jeg har komponert og spillt inn musikk i 10-15 år nå, alltid med et enkelt utgangspunkt hva gjelder teknisk utstyr - det er faktisk ikke før nå, siste året, at jeg har gått over til å spille inn på PC. Jeg er vel derfor som amatør å regne når det gjelder det tekniske.. Jeg jobber i Cubase Essential 4 med M-Audio Fast Track Pro lydkort. Lytt på musikken min - http://www11.nrk.no/urort/artist/sharkeye/default.aspx - og du vil høre et varmt, organisk og filmatisk lydbilde der nylonstrengene og trøorgelet er gitt sentrale roller. Jeg bruker en relativt enkel og rimelig kondensatormikrofon og vet at det vil alltid låte "enkelt" med mitt ringe utstyr - likevel lever jeg i den tro at hvis jeg bare kan lære meg de beste triksene så kan jeg også skape mye ut av lite..!

-Sharkeye-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.