Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tanglewood tw 170


ja999a

Anbefalte innlegg

Hey.. Jeg er ganske så ny på gitar og en billig gitar som jeg bare kjøpte som 1.gitar for ett års tid siden.. Men jeg har små fingre og korte armer, så jeg ønsker meg en BRA men litt mindre gitar med litt tynnere hals. Jeg har fått en anbefaling og det er en Tanglewood tw170, noen som kjenner til den? hadde satt pris på noen svar for jeg har null peilig selv, har bare forhørt meg litt rundt hos folk som spiller gitar.. Les litt på nett og den har jo fått veldig bra kritikk, men lurer på om noen har prøvd den selv eller evt har den selv, så jeg får en objektiv vurdering.

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd akkurat denne, men har en Tanglewood selv og jeg må si at den overrasker stadig.

Prisen er ikke verst og spillbarheten og lyden er mildt sagt jævla god!

Jeg kjøpte min nettopp fordi den har så tynn hals og er så lettspilt.

Tviler på at du får så altfor mye negativ respons om Tanglewood.

Lykke til med gitarkjøpet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke prøvd akkurat denne, men har en Tanglewood selv og jeg må si at den overrasker stadig.

Prisen er ikke verst og spillbarheten og lyden er mildt sagt jævla god!

Jeg kjøpte min nettopp fordi den har så tynn hals og er så lettspilt.

Tviler på at du får så altfor mye negativ respons om Tanglewood.

Lykke til med gitarkjøpet! ;)

Henger meg på GibsonMan her. Har selv en Tanglewood, knall gitar til en vettug pris. Nå er jeg etter hvert ikke så glad i svære kropper, og heller ikke avhengig av voldsom akustisk lyd, så jeg skal selge min. Den er helt strøken og identisk med denne :

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19341445

Bare sånn hvis du er interessert …

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med Tanglewood.

Selv foretrekker jeg de fleste Fürch- og Seagull-modeller fremfor Tanglewood.

Mine alternativer ville vel vært Furch D40CM eller Taylor Big Baby hvis du ønsker lettspilte og gode gitarer med passe små halser, men du trår ikke feil med Tanglewood heller. Det store spørsmålet er jo hva DU kommer til å foretrekke. Tanglewood er såpass lite utbredt og av såpass jevn kvalitet at jeg tviler på at du får noen her inne som har hatt negative erfaringer med det. Bare sørg for å prøve andre modeller i tillegg, du risikerer at du liker dem bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ut i fra hva jeg har forstått så er fordelen med Tanglewood at du får en gitar i heltre til en billig pris.. Nå vet ikke jeg akkurat HVOR mye det har og si, men har fått med meg at det har NOE og si.. Er Taylor Big baby også en heltre gitar(den har vært en anbefaling fra tidligere den også)?

Furch har jeg aldri blitt anbefalt, men tror ikke jeg har vært i kontakt med noen som fører merket heller.

Noen forslag til bra gitarbutikker i Oslo området? IKKE 4sounds eller hva det heter, jeg var innom der og jeg kunne gjerne holdt ett kurs for de ansatte der når det kommer til salg og service, for det kan jeg ,men DET kan IKKE de som jobbet i den butikken jeg var.

Ellers takker jeg for svarene.. faen det er vanskelig og vite hva mann burde velge :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i fra hva jeg har forstått så er fordelen med Tanglewood at du får en gitar i heltre til en billig pris.. Nå vet ikke jeg akkurat HVOR mye det har og si, men har fått med meg at det har NOE og si.. Er Taylor Big baby også en heltre gitar(den har vært en anbefaling fra tidligere den også)?

Furch har jeg aldri blitt anbefalt, men tror ikke jeg har vært i kontakt med noen som fører merket heller.

Noen forslag til bra gitarbutikker i Oslo området? IKKE 4sounds eller hva det heter, jeg var innom der og jeg kunne gjerne holdt ett kurs for de ansatte der når det kommer til salg og service, for det kan jeg ,men DET kan IKKE de som jobbet i den butikken jeg var.

Ellers takker jeg for svarene.. faen det er vanskelig og vite hva mann burde velge :-p

Big baby er på ingen måte en heltre-gitar nei. Den har heltre sitka-gran som det meste annet i den prisklassen, men Taylor sine heltre-gitarer begynner på 14.300,- veil (DN3) uten preamp-system. Jeg synes Taylor har et veldig sundt forhold til gitarer og lyd. De bryr seg ikke om verken utseende eller formelle ting som å måtte ha heltre i sarg og bunn på noen av modellene sine under 20.000 Der er det mest mulig lyd i forhold til hvor mye det koster som har noe å si. Heltre er bare en fordel i en gitar hvis man gjør det skikkelig og en god laminatgitar kan låte mye bedre enn en dårlig heltregitar. Hvis du vil ha billig heltre kan man skaffe det for 3000,- (og under 2000 på elgitar) men jeg vil virkelig anbefale deg å se bort ifra spesifikasjoner og gå på spillefølelse og lyd, samt alt annet selvfølgelig.

Fürch er et tjekkisk merke som i mange tilfeller er overlegent både Tanglewood, Taylor og Martin og de lager modeller helt ned i 5500 som låter helt fantastisk. (D40CM). Anbefaler ingen å kjøpe en stålstrengsgitar uten å ha prøvd en Fürch først. :) Når det gjelder salg av dem kan hvilken som helst butikk i landet få tak i dem. Det er Luthman som er importøren, så hvis man har Gibson, Epiphone, Line 6, M-audio eller noe annet (vanskelig å se for seg en musikkbutikk uten) har man også en forhandleravtale på Fürch. Men det er ikke alle butikker som bestiller opp gitarer til kunder uten at du har kjøpt den på forhånd, så det er ikke alltid all verdens av muligheter til å prøve det... :)

Av butikker jeg synes har den beste servicen (utenom vår egen :P ) må jeg nesten nevne Guitar Workshop på Bekkestua og Myhrbraaten i Oslo. Det er vel to av butikkene i landet som har høyest integritet når de gir tips og råd. Og siden butikken min holder til 13 minutter fra Oslo med tog (Sandvika) får jeg vel anbefale vår da. ;) Vi har et stort utvalg av Taylor, Martin, Fürch, seagull (+ annet fra Godin-fabrikken) og "underdoggen" Yamaha (faktisk gode gitarer) inne til enhver tid, så det bør være mulighet for å få prøvd det meste. I tillegg er det en annen butikk 2 minutters gange fra oss (som fokuserer mer på piano/flygel) som har Tanglewood inne så man får prøvd det i samme slengen.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker mister.larsen.. Jeg skulle egentlig ta turen til sandvika i dag, men en fantastisk fyllesyke satte en stopper i dag, men tar en tur innom til uken. regner med at butikken din er den som ligger på sandvika storsenter?

Du er hjertelig velkommen hvis du vil det. :) Det er den butikken som ligger på Sandvika storsenter. Jeg er i utgangspunktet der hver dag, men hvis du kommer etter kl 17.00 er det torsdagene som gjelder ut november (da jobber jeg til 21.00). Men så har vi jo masse andre folk som også gjerne hjelper det hvis du vil noe, så det er jo ikke noen krise med hvem du møter på. :)

Forsåvidt like greit å ikke dra innom på lørdager hvis man vil ha god tid til å spille og veldig orntlig service. På lørdagene er det såpass mye kaos at man fort går seg vill i ukuleler, barnevogner og andre småting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.